uitspraak van hengst

  • blusschuim

    is er nu een uitspraak of is het echt uitgesteld lijkt wel witte boorden crimineel als dat zo is voel ik nattigheid,maar goed ik vind het best mijn besluit staat vast andere baan gevonden en meer vrij en hoger salaris want na 14 jaar kom ik echt niet meer aan de bak,brandweer nederland ga zo door,en denk vooral niet aan de medewerkers, voor alle andere medewerkers succes gewenst.

  • dref

    hij is door de drukte op de rechtbank uitgesteld maar we hebben natuurlijk al een goede uitspraak leggen.

    de uitspraak van van hengst moeten we op wachten maar we moeten op 1 juni al 48 werken.

    uit de Eu is een mededeling dat de verandering van de richtlijn niet een 1/2 jaar is zoals ze bij het VNG zeggen maar veel langer. de verwachting is minimaal 2 jaar.

    wij gaan dus gewoon 48 uur werken

  • kazerneosdorp

    Dref wat je nu zegt begrijp ik even niet.

    Er was een soort overgangsperiode van 26 weken (waarin we lekker overwerk kunnen schrijven).

    Nu zeg jij dat die overgangsperiode opeens op 2 jaar is gesteld.

    Ok.

    Maar dan zeg je we gaan dus gewoon 48 uur werken. Niet de komende 2 jaar dan denk ik want de gemeenten krijgt 2 jaar langer de tijd om ons te naaien.

  • Knight

    Volgens mij staat in de uitspraak ook dat we dit het rooster 24 op 48 af gewoon mogen doordraaien, omdat we dit al die jaren al geaccepteerd hebben.

    De rechter vindt het niet nodig de burger in gevaar te brengen door rooster overhoop te gooien. Of heb ik dit verkeerd begrepen ?

  • dref

    nee wat ik zeg is dat de verandering van de richtlijn niet over een half jaar is dat denkt het VNG . dat duurt langer, nu werken we gewoon met de huidige richtlijn.

  • polki

    Weet je dref of fred, ik snap er helemaal niets meer van!

  • hbt zonder vooruitzichten

    klopt volgens mij wel, alleen blijft het feit wel dat over die 26 weken genomen we maar 48 uur gemiddeld per week mogen werken(opt-out er buiten gelaten).

  • kazerneosdorp

    Die Opt/Out laten we er ook buiten want die tekenen we niet (behalve Aalten misschien).

    Maar ik begrijp Dref nog steeds niet. Volgens mij klopt er ook niks van. Zo krijg je verhaaltjes met die onduidelijkheden en verwarring.

    We hebben een week geleden een bijeenkomst gehad in Amsterdam met collega's van Rotterdam erbij en die wisten precies hoe het zat, en wat Dref zegt is echt helemaal niet ter sprake gekomen.

    Die 48 uur moet gewoon per 1 juni ingaan en heeft een overgangsperiode van 26 weken.

    Werk je in die 26 weken 54 uur in plaats van 48 dan zegt het Europeesche Parlament dat we na die 26 weken een vergoeding en/of compensatie moeten krijgen voor het verschil.

    Overwerk schrijven dus.

    Simpel.

    Niet moeilijk doen Dref.

  • dref

    wat zegt nu het VNG dat over een half jaar de EU richtlijn wordt veranderd maar dat is niet zo dat duurt veel langer dus we mogen nu 48 gemiddeld werken in een periode van 26 weken. Hert Vng zeg nu tegen de gemeente's doet nu maar niets aan de roosters omdat ze echt denken dat ze veranderen over een half jaar ze probreren weer te rekken en wij zijn dat toch wel zat denk he.

  • backdraft55

    Backdraft55 zal proberen duidelijkheid te scheppen. Ik denk dat ik het begrijp.

    De regel waar in staat dat je nu 48 uur max. p/w mag werken per week is per 1 juni a.s. van toepassing. Brw. Rotterdam heeft geprobeerd om verlofwachten vakantie en ziekte af te trekken van de uren die in het rooster staan ingedeeld, zodat het huidige rooster niet hoeft te worden veranderd. De rechter is daar niet ingetrapt. Dus moet er een nieuwe rooster komen met max. 48 uur ingeroosterd en geen 54 zoals nu het geval is.

    De gemeenten zijn nu bang dat als men de ingeroosterde uren terugschroeft naar 48 uur dit onomkeerbaar zoe worden. In principe heeft de rechter ze nog iets extra tijd gegeven om die verandering ook uit te voeren. Maar het moet wel zo snel mogelijk. Tegelijkertijd hoopt het VNG nu dat in die tusenliggende tijd de Europeesche regels zodanig zijn aangepast dat de 54 uur van nu gewoon (weer) mogen.

    Met andere woorden ze proberen ons nu aan de @!#$ te houden, ondertussen loop je dus het oude rooster door en daarna wordt de richtlijn weer aangepast. HOPEN ZE.

    Maar hier moeten we duidelijk niet in trappen, ze hopen dat het binnen een half jaar gaat lukken maar bronnen melden dat, als al het eventueel gaat lukken, het nog minstens twee jaar gaat duren.

    Het grote probleem voor het VNG is duidelijk de vermoedelijke onomkeerbaarheid van een nieuw rooster. Maar dat is niet ons probleem.