bivakmuts

  • draegertje

    hallo luitjes

    een vraagje jullie weten er vast raad mee

    ik zoek een soort van bivakmuts die men omdoet onder de helm je kan ze wel mensen die in de autosport zitten hebben ook zo een ding om hun hoofd.

    mijn vraag is dus:

    a: werkt dit geheel eigenlijk (ja ik weet je kunt te ver als dit werkt)

    b: waar kun je zoiets krijgen (ik zoek een winkel in het zuiden van limburg)

    c: de kosten van zo een ding. ( ja een hoop geld)

    weet iemand hier iets over info of hebben jullie hiermee ervaringen laat eens wat achter op dit prikbord

    met vriendelijk groet

    draegertje

  • chris

    Hey draegertje,

    hier de link van een shop waar ze deze zg. hoods verkopen, is dan wel niet in het zuiden van limburg….maar aan de andere kant van de grote plas…..heb er ooit zelf eentje besteld….goede service….zeer snelle levering ( iets meer als een week ).

    vanwaar deze intresse, binnenkort naar zweden o.i.d. ?

    http://www.thefirestore.com/store/category.cfm/cid_43_hoods/

    gr.

    chris

  • Debbie

    De bivakmuts heeft ook nadelen. Tijdens oefeningen wordt hij nat van het zweet en slaat dan bij de volgende oefening door. Neem er dus een paar mee, als je gaat oefenen. Het grootste probleem ligt bij de echte inzetten. Door de steeds betere kleding, kan je de zintuigen steeds minder gebruiken. Je loopt dan het risico om te ver een brand in te gaan en een FO te laat ziet aankomen. In een oefencentrum gebeurt dit niet en kan je met de muts op verder door gaan. Maar of dit slim is om te beoefenen, heb ik mijn twijfels over.

  • draegertje

    nee nee

    ik ga helaas niet naar zweden

    maar is voor het echie zeg maar tijdens inzetten ik moet bor gelijk geven dat je alles een beetje te laat ziet aankomen.

    maar trotsdem wil ik graag zo ding hebben.

    greetz draegertje

    chris schreef:

    >

    > Hey draegertje,

    >

    > hier de link van een shop waar ze deze zg. hoods verkopen, is

    > dan wel niet in het zuiden van limburg….maar aan de andere

    > kant van de grote plas…..heb er ooit zelf eentje

    > besteld….goede service….zeer snelle levering ( iets meer

    > als een week ).

    >

    > vanwaar deze intresse, binnenkort naar zweden o.i.d. ?

    >

    > http://www.thefirestore.com/store/category.cfm/cid_43_hoods/

    >

    > gr.

    >

    > chris

  • Limbofire

    He draegertje,

    Mag je deze wel gebruiken in het echie in Parkstad ????????????????????

  • Koos

    En dat bij de jeugdbrandweer?

  • Brandweervrouwtje

    Bedoel je soms een nomex kap of een balacava? Eigenlijk zat ik er over te denken om zo'n ding aan te schaffen ivm mijn haar, maar wij gebruiken spinmaskers en volgens mij gaat dat niet helemaal samen en ik heb geen zin en geld om dat uit te gaan proberen.

  • Limbofire

    Die vat ik niet zo Koos, hoezo Jeugdbrandweer ??????????????????????

  • Groen

    Als je een bivakmuts wil gaan gebruiken wil ik je vragen met wat voor doel?

    Het is zo dat in de Europese normering je een brandweerhelm mag gebruiken als die voldoet aan deze norm.

    Dus als je in het bezit bent van een helm die voldoet aan die criteria dan ben je goed beschermd voor het werk wat je moet gaan verrichtten.Je hebt het ook over dat je misschien met zo'n bivakmuts te ver gaat. Het feit dat je dit al noemt betekent dat jij een gevaar voor jezelf bent en door je dienstleiding teri=ug gefloten dient te worden. LEVENSGEVAARLIJK

  • hbt zonder vooruitzichten

    spinmaskers????? moet jij ook je kam nog poetsen???????????