Arbeidstijdenwet ?!?!

  • Beroeps onbepaalde tijd

    Help ik snap het niet meer ( denk ik)

    ik heb net op de site http://www.brandweerinactie.nl zitten lezen en daar zag ik het volgende staan:

    Een recente uitspraak van de rechter in Rotterdam heeft nieuwe inzichten gegeven. De rechter heeft gezegd dat 48 uur bruto tijd is (vakanties en ziektes moeten hier van af worden getrokken). De rechter is van mening dat Nederland daarmee roomser is Europa.

    (Verslag van de bijeenkomst ATB in relatie tot gekazerneerde vrijwilligers: alinea 4 )

    Volgens mijn had de rechter toch gezegd dat vakantie, ziekte e.d. er NIET vanaf getrokken mochten worden.

    “Eén punt maakte de rechter verder duidelijk. De gemeente had gesteld dat brandweerlieden feitelijk onder de 48 uur per week blijven, omdat je de uren verlof en ziekte niet bij de arbeidstijd zou moeten meerekenen. De Rechtbank schoof dit argument aan de kant: de arbeidstijd in de zin van het arbeidstijdenbesluit is de formele arbeidstijd (inclusief aanwezigheidsdienst en eventueel vermeerderd met overwerk), waarbij dus ook ziekte en verlof meetellen. ”

    Hoe zit dit nu??????

  • Webmaster www.brandweerinactie.nl

    Dat klopt en hiermee kan je zien dat ze nog steeds geen richtlijnen kunnen lezen! Jij ziet het dus niet verkeerd en snapt het dus wel.

  • Beroeps onbepaalde tijd

    Ben nu heel benieuwd wanneer er nieuwe roosters komen en hoe deze eruit zullen zien.

    Ben alleen bang dat we ingehaald gaan worden door een “reparatiewet” , mogenlijk toch een HETE zomer.

  • Debbie

    De werkgevers zijn aan zet. Ze zullen moeten aangeven wanneer ze een rooster in overéénstemming met de wet gaan maken. Dit binnen een redelike termijn! Achterover hangen is er na 10 jaar nu niet meer bij. Al denk ik wel dat ze uiteindelijk zo stom zullen zijn.