1 juni?

  • Fire

    Gaan we op 1 juni nu overuren schrijven voor elk uur meer dan 48?

  • dref

    schrijf wel je teveel gemaakte uren op

  • brandje

    we gaan in ieder geval alle uren boven de 36 claimen voor tijd voor tijd.

    we krijgen maar 36 betaald en op mijn aanstelling van R.dam staat ook een volledige dagtaak, dit was eerst 40 uur en nu net als alle overige ambtenaren in r.dam 36 uur.

    en als de gemeente niet meer uren betaald, gaan we ze gewoon claimen.

    gaan we wel een rechtzaak van maken

    de uitspraak zal wel weer 3,5 jaar duren, zijn we gewoon in Nederlands Recht.

    behalve als het de werkgever, de Gemeente betreft dan kan het wel op korte termijn.

  • kazerneosdorp

    Uiteraard overwerk schrijven.

    Simpel.

  • brandje

    maar wat bedoelen jullie,

    6 uur of zoals elke ambtenaar: elk uur boven de 36 is overwerk.

    geef daar nu eens antwoord op.

    en dat moeten we in heel de Nederlandse Brandweer doen.

    en de korpsen van Amersfoort en den Bosch en misschien ook Venlo een rechtzaak aan hun broek smeren, die hebben geen gevoel voor mensen en hebben dat ook naar het personeel laten blijken.

    de grotere gemeenten durven het niet te zeggen, al denken ze het zelfde, maar die weten dat het complete korps zich tegen hen keert

    en men is nog bezig de rekeningen aan de Defensie Brandweer te betalen.

    dus kop op alles boven de 36.

  • ben

    Vanaf 1 juni zouden we gemiddeld 48 per week moeten gaan werken, dit is gerekend over een periode van 26 weken. Je kunt er dus een berekening op los laten wanneer het omslagpunt komt. Dat is het moment dat je werkgever in overtreding is. Dat is ook het moment dat de arbeidsinspectie ingeschakeld dient te worden. Het lijkt me verstandig dat alles goed met elkaar onderling in het korps afgestemd wordt voor zover dat nog niet het geval is , doe het b.v samen met jullie kaderleden van de bond. Vergeet niet samen sta je veel sterker dan alleen.

    Groeten Ben

  • blusschuim

    ja en nu moeten we ook nog ons spaarloon opgeven,en worden we verplicht om een levensloop regeling te nemen,betalen we toch ons flo zelf, nee het wordt een zooiiitje in brandweer land

  • Debbie

    Er wordt momenteel gewerkt aan een standaart brief die je in juli aan de werkgever kunt sturen. Hierin geef je aan tekort loon of te weinig bijgeschreven uren te hebben ontvangen. Dat de werkgever volgens de uitspraak van 11 mei niet morgen aan de ATW hoeft te voldoen, wil niet zeggen dat je ongecompenseerd miv 1 juni 6 uur per week hoef te werken. En wat Amersfoort betreft, verspil geen energie meer aan die leeghoofden. Binnenkort vertrekt de enige Amersfoortse brandweerman met verstand bij het korps.Gaat het niveau nog verder omlaag. Hopen dat ze incidenten slimmer aanpakken als de ATW, anders houd ik mijn hart vast!