schilder of brandweerman

  • jandofferhof

    Laatst kwam ik een oude schoolvriend op een feestje van mijn buurman.

    We waren gezellig aan het buurten, en hij vertelde me dat hij brandweerman was.

    Niets aan de hand, tot dat ik hem tegenkwam in de stad waar deze als schilder aan het werken was op een ladder boven een Kruidvat winkel.

    Ik riep naar hem, en hij kwam direct naar beneden.

    Ik zei, ben je opgehouden bij de brandweer, Nee zegt hij : ik ben vrijwillig brandweerman voor zo'n 3 uurtjes per week incl oefeningen.

    Nu ben ik Vrachtwagenchauffeur van beroep, maar zeg nu ook voortaan op feestjes dat ik Chef-Kok ben !!! ( dat klinkt ook leuk )

    Ik doe namelijk 2 x per week eitjes koken en stokbrood afbakken.

    Nu zag ik toevallig ook het blussen van die brand in St. Willebrord op het journaal. Wat een afgang dat blussen daar….zo branden alle huizen uit.

    Met 6 spuiten ze al het water naar binnen met gevolg….brand over 3 dagen nog.

    Ik wil maar zeggen : iemand die 3 uurtjes per week vrijwillig “brandweermannetje” speelt is toch per definitie geen brandweerman………………..

    Gegroet Jan Dofferhof

  • robberd

    Na 3 jaar afwezigheid kwam ik hier weer eens terecht. Mooi om te zien dat het eerste bericht meteen weer een feest is! Ik ga maar niet meer verder lezen op dit geweldige prikbord! Dit zijn dus de reacties wat dit prikbord om zeep heeft geholpen!