Hoi,
Al jaren liggen mijn interesses richting de hulpverlening. Daarom zou ik graag de officiersopleiding bij de brandweer willen gaan doen. (OVD -> Incidentmanagement) Mijn opleidingsniveau is voldoende (HBO werk en denkniveau). Het probleem waar ik tegenaanloop is echter dat er sinds kort geen voltijdopleiding meer is zoals voorheen.
Vandaar dat ik mij nu aan het oriënteren ben op de opleiding HBO Brandweermanagement. (Vroegere HBM-HBO)
Ik heb geen relevante brandweerervaring maar nu vertelde men bij het NIBRA dat dit geen probleem is, aangezien je dan een basismodule repressie erbij kunt volgen.
Als voorwaarde stelt men echter wel dat je óf bij een korps zit, óf een stageplaats daar kunt regelen. Omdat de opleiding particulier bijna niet te betalen is móet je dus bijna wel bij een korps werken. Maar het is natuurlijk niet zeker of er wel een korps is die iemand aan wil nemen die nog een volledige opleiding moet volgen voordat hij echt inzetbaar is.
Mijn vraag is of er misschien nog iemand dezelfde situatie heeft meegemaakt? (of mij advies kan geven over hoe nu te handelen)
Met vriendelijke groet,
Mark