Abvakabo eist oplossing te lange werkweken brandweer

  • Webmaster www.brandweerinactie.nl

    ROTTERDAM (ANP) - Vakbond Abvakabo FNV bindt de strijd aan met alle brandweerkorpsen om een einde te maken aan de te lange werkweken van brandweerlieden. De FNV-bond voelt zichgesterkt omdat de roosters van de Rotterdamse brandweer vrijdag door de rechtbank in de havenstad zijn afgekeurd. De Abvakabo wil nu, desnoods via een proefproces, een landelijke oplossing afdwingen.Volgens de Abvakabo weten gemeenten al tijden dat de huidige roosters voor brandweerlieden instrijd zijn met het Europees recht en dat ze tot 1 juni de tijd hebben om dit op te lossen. Maar tot grote ergenis van Peter Wiechmann van de vakbond zijn de korpsen en de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) tot nu toe niet bereid om hierover goede afspraken te maken met de bond of de ondernemingsraad.

    Lees verder op www.brandweerinactie.nl

  • B. Rand

    Goh, wat is de vakbond opeens actief.

    Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd.

    Het is goed dat er gestreden wordt; maakt niet uit door wie.

    Maar het roept natuurlijk wel ‘n stuk makkelijker met ’n rechterlijke uitspraak op papier in je kontzak.

    Was men vorig jaar maar ook zo fanatiek geweest.

  • dref

    vorig jaar waren ze ook actief en zewker in deze zaak

  • polki

    Peter Wiechman, tja…….moet ik daar nog veel vertrouwen in hebben.

    Probeer die nu opeens zieltjes te winnen?

  • B. Rand

    Uiteraard bedoelde ik 'n ander akkefietje van vorig jaar.

  • B. Rand

    Kijk polki, wij begrijpen elkaar.

  • kazerneosdorp

    En weer verliest de gemeente een zaak.

    Iedere keer stoten ze hun neus als ze ons weer eens willen oplichten. Nu weer met de verlofuren.

    Wanneer leren ze het nou eens?

    We staan in ons recht!!!!!!!!!!!

    48 uur is 48 uur, ze hebben tijd zat gehad om het aan te passen. Maar nu dus weer een uitspraak in ons voordeel.

    We zien wel wanneer ze overstag gaan. 48 uur is 48 uur.

    Jammer he..VNG.

  • futureFLO

    Daar ben ik het me eens.