ik denk dat een grote rol ligt bij de hoge heren, die willen vrouwen bij de brandweer trekken, omdat het “moet”. daarom word er nog wel eens met eisen gesjoemeld.
ik heb zelf mee gemaakt bij mijn examen 1e klas, dat wijmet een motorslijp schijf moesten werken, maar de vrouw die erbij was, kreeg een electrische. want ze kon die andere niet tillen. volgens mij is het dan heel simpel: gezakt, wegens niet om kunnen gaan met gereedschap. ga maar naar de sportschool en kom maar terug als het wel lukt.
wij hebben zelf 1 vrouw in het korps en die is gelukkig tegen het hele brandweer vrouwen gebeuren, om de simpele reden dat zij wel snapt, dat als je als vrouw bij de brandweer wil, je je gewoon als brandweer moet gedragen. en zo dus geen byzondere positie krijgen.
ze doet trouwens wel de was e.d. maar ja, in het dagelijks leven werk ik in de verstandelijk gehandicapten zorg en moet daar als enige man ook vaak de klusjes doen, omdat de meeste collega's geen idee hebben hoe een boor machine werkt.
maar voor de rest doe ik gewoon mijn werk, ook het verzorgings gebeuren. om de simpele reden: het hoort bij mijn werk, ik heb daar voor gekozen en doe dus alles wat mijn collegae ook doen