Ook nu snappen ze het niet en willen ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Sprak laatst wat mensen die mij vroegen hoe het nu bij de brandweer is sinds die akties, ik melde dat er nog niets veranderd is en hoe de stand van zaken is rond die ATW, zeggen ze dat we toch altijd wel wat te zeiken hebben. Uitleg van het 54 uur werk en 36 uur betaald willen ze ook niet snappen, jullie doen toch niks en slapen zelfs in de baas z'n tijd hoor je dan. Zou helemaal wat moois zijn dat jij ligt te slapen van mijn belasting centen. Dat ik liever s'avonds bij vrouw en kind zit dan ONBETAALD op m'n werk gaat er ook niet in omdat we zogenaamd niks doen, tja dan zou ik dus net zo goed naar huis kunnen.
Het antwoord dat ik voor een @!#$ loontje mijn hagje waag als zij zo stom is geweest om in bed te roken en in slaap te vallen wordt weer beantwoord dat het mijn werk is en dat ik dat van te voren wist, tja ik wist ook dat ik met 55 eruit zou gaan. Tevens wist ik van te voren dat een ongelukje in een klein hoekje zit maar hele grote gevolgen kan hebben voor mijn gezondheid en of het welzijn van mij en mijn gezin. Vervolgens lopen ze te klagen dat zij ook in de pauze de telefoon moet opnemen op het werk.
Het erge is dat ik dit soort dingen steeds vaker hoor en daardoor steeds vaker bijmezelf denk “waar doe ik het voor? laat die burger lekker zelf zijn problemen oplossen voor mij is het hier te gevaarlijk ik maak nu ff een pas op de plaats!” Zeker kleine klusjes zoals het openen van een deur (sleutels vergeten) bel maar lekker een 24 uurs slotenmaker en betaal de volle mep. Zwembadje vullen voor een of andere buurt sportdag, ga maar lekker met emmertjes heen en weer lopen. Wij hebben het te druk met kaarten, auto's wassen, motoren onderhouden en voorbereidingen van de klus de volgende dag, tenminste….. dat we toch allemaal de hele dag volgens de burger.