vraag

• Panther

ik ontdekte op de site van helmond www.brandweerhelmond.nl een gaaf filmpje over hun brandweer weet iemand waar er nog meer van die filmpjes staan en weet iemant met wat voor programma je het beste kan monteeren?

joshua

• René Kuyt

Beste Joshua,

Ik neem aan dat je op ons nieuwe introductiefilmpje op de site doelt, of bedoel je de lange voorlichtingsfilm die er al langer op staat? De nieuwe film is afgemonteerd met Pinnacle 9.nogwat. Maar het is wel een heel gedoe, hoor, voordat je eenmaal iets hebt. Over de film die er u op staat heb ik bijna vijf dagen gedaan, dus de wijsheid “één dag per minuut film” klopt wel.

Nog een kleine tip, laat wel iemantttttttt even over je teksten kijken voor je de film afmonteeeert!

Overigens staan er ook veel filmpjes op www.brandweerbeverwijk.nl en op de site van kazerne Willem van Amsterdam.

Groeten,

René Kuyt

Brandweer Helmond

• Panther

oke thnks

echt een gave film vooral met die meerijbeelden op die brand af zal ook eens proberen maar moet eerst aan de programma zien te komen

doei joshua

• Fotograaf RBZL

Ik heb deze week op de website van brandweer Maastricht ook het hele videoarchief vernieuwd. Er staan nu een hoop nieuwe filmpjes op. Er volgen er binnenkort nog een paar.

• X - B

Hallo Panther,

Op onze site (www.brandweer-albrandswaard.nl) staat het resultaat van mijn zelfstudie metWindows Moviemaker (standaard bij windows XP geloof ik). Er staan voorlopig 3 filmpjes op. Maar ook gewoon een soort slide-shows. Het zijn maar probeerseltjes, maar het is redelijk makkelijk. (En toch ben je trots als je iets redelijks gemaakt hebt)

Voor dingen op het niveau van Rene Kuyt zal je inderdaad speciale software moeten kopen en een paar dagen vakantie moeten nemen vrees ik.

Gewoon eerst proberen met Windows Movie Maker.

Groeten,

Xander