vraag over arbeids tijden

• giethoorn

hoi

buiten mijn brandweer om werk ik in de gehandicaptenzorg. nou hebben wij op de groep waar ik werk een slaapdiens. nou is mijn vraag: die wet, dat aanwezigheid werk is telt toch voor iedere beroepsgroep? dus als wij per 1-6 nog steeds 50% betaald worden voor onze slaapdienst, dan wordt ik toch voor 4 uur genaaid?

bob

• giethoorn

ok het hoort niet op dit forum, maar omdat dit wel veel wordt gelezen door mensen die er momenteel middenin zitten, wou ik de vraag hier toch stellen. bvd

• BRW

Ik denk dat het afhankelijk is waar je slaapt, thuis of op het werk en of je direct oproepbaar bent om werkzaamheden te verrichten die GEEN uitstel dulden.

Er is volgens mij alleen nog geen gerechtelijke uitspraak over de betaling, wel dat slaap uren 100% werktijd is en dus meetellen in die 48 uur max. per week maar er is over de betaling hiervan nog niets gezegd, de uitspraak van de rechtzaak inzake dit probleem is uitgesteld tot november geloof ik.

• Webmaster www.brandweerinactie.nl

De zaak die uitgesteld is naar 22 november 2006 heeft te maken met terug werkende kracht van het geld!!!

• BRW

Okee dus niet over uitbetaling van de wacht en waak uren, is daar dan al een uitspraak/ jurispudentie over.