Bezwaar NBBE

• Peter

Wie heeft er ervaring met het indienen van een bezwaar tegen een examen-uitslag bij de NBBE ?

Ik ben gezakt voor het virtuele OB-HV examen, en daar wil ik tegen in beroep.

De reden dat ik gezakt ben kan ik mee leven, maar de manier van examen doen vind ik niet goed. Je kan qua incident jezelf goed inleven maar de manier van werken van de virtuele manschappen is niet reeel. Tevens liep het systeem vast en ben je meer aan het playstationen dan daadwerkelijk als bevelvoerder met een inzet bezig bent.

• Guus B.

Hoe reeel wil je het hebben met virtuele manschappen? De manschappen hebben een duidelijk omlijnd kader waarin ze anticiperen, dwz dat degene die ze aanstuurd, veel bepaald van wat het programma ermee doet, dus.

• VDL

Ik geef je weinig kans, ik heb trouwens wel laatst virtueel examen gedaan OBM HV. Het was even wennen, maar als het eenmaal loopt gaat alles goed! Je wordt ook niet beoordeeld op het feit of je “er staat” als bevelvoerder, maar puur tactiek, procedures en veiligheid. Het beeld wat je zag vond ik erg goed, het was overzichtelijk en je bemanning deed precies wat je ze opdroeg.

Ik heb ook eenmaal bezwaar aangetekend over een theorie-examen. Ik had het juist zoals het in het boek stond. Echter kreeg ik wel (half) gelijk van het Nbbe maar de fout werd niet hersteld want als onderbrandmeester moet je bepaalde vragen kunnen maken met ervaring uit de praktijk. Ook al stond het dus in het boek, moest ik op deze vraag antwoord geven zoals het in de praktijk gebeurd!

Dit vind ik erg vreemd, maar het is een eindeloze strijd wat je toch niet wint. Jij wordt de dupe van fouten waar jezelf niets aan kan doen, dit alles komt volgens het NBBE doordat het Nibra en Nbbe niet op één lijn liggen met boeken niet en met les geven niet?!

Vriendelijke groet!

• Viyu

Ben blij dat ik het examen nog op oude styl hebt gedaan, evenals repressie, ik zie toch een verschil met de jongens die de nieuwe styl examens doen.

In het echie is het toch heel anders en gebeurt er verschrikkelijk veel meer dan op een beeldscherm.