Ik geef je weinig kans, ik heb trouwens wel laatst virtueel examen gedaan OBM HV. Het was even wennen, maar als het eenmaal loopt gaat alles goed! Je wordt ook niet beoordeeld op het feit of je “er staat” als bevelvoerder, maar puur tactiek, procedures en veiligheid. Het beeld wat je zag vond ik erg goed, het was overzichtelijk en je bemanning deed precies wat je ze opdroeg.
Ik heb ook eenmaal bezwaar aangetekend over een theorie-examen. Ik had het juist zoals het in het boek stond. Echter kreeg ik wel (half) gelijk van het Nbbe maar de fout werd niet hersteld want als onderbrandmeester moet je bepaalde vragen kunnen maken met ervaring uit de praktijk. Ook al stond het dus in het boek, moest ik op deze vraag antwoord geven zoals het in de praktijk gebeurd!
Dit vind ik erg vreemd, maar het is een eindeloze strijd wat je toch niet wint. Jij wordt de dupe van fouten waar jezelf niets aan kan doen, dit alles komt volgens het NBBE doordat het Nibra en Nbbe niet op één lijn liggen met boeken niet en met les geven niet?!
Vriendelijke groet!