keuringseisen

• brandwirke

Ik wil graag weten of iemand afgekeurd kan worden omdat deze persoon een “”auditief hulpmiddel" ofwel een gehoortoestel draagt?

• Thijs de brandweergek

Dat ligt eraan:

-Kan je goed zonder gehoorapparaat

-Kan het door apparaat door hitte beschadigen of misschien smelten

-Werkt het goed onder een helm en kan je het makkelijk bijstellen

-Wat voor werk (uitruk, administratie, leidigngevend)

-etc. etc. etc.

Waar het om gaat is dat het apparaat je functioneren binnen de brandweer niet op een manier kan beinvloeden of er voor kan zorgen dat je je werk niet meer kan doen.

Als het korps ervan overtuigd is dat jij ermee niet goed kan werken, kan het zo zijn dat ze je er niet om aannemen.

groet

Thijs

• brandwirke

Bedankt voor je opmerkingen. Het gaat echter om een zittende brandweerman die toch ook eens naar de keuring moet. Kan hij daar medisch voor operationele brandweertaken voor afgekeurd worden.

• Brandweervrouwtje

Bij ons was ook een brandweerman met gehoorapparaten (beide oren) en hij mocht gewoon blijven maar geen ademluchtlopen want zijn apparaten waren niet hittebestendig. Voor zover ik begreep heeft onze commandant ervoor gezorgt dat hij gewoon bij ons korps mocht blijven omdat deze man toch wel meerwaarde heeft gehad voor ons korps, hij is nu trouwens met de flo vandaar in verleden tijd.

• brandwirke

Hoi brandweervrouwtje

Dus als ik het goed begrijp is hij NIET goedgekeurd!

Maar is er een aparte functie voor hem gecreeerd?

• Brandweervrouwtje

Ow daar moet ik je een antwoord op schuldig blijven, eigenlijk weet alleen dat hij dankzij onze commandant mocht aanblijven. Of er voor vrijwillige brandweermannen ook functies te creëren valt , kennelijk wel.

• brandje

bij elk korps horen een aantal ( mutatie functie,s ) te zijn.

want een brandwacht welke 30 jaar zijn leven heeft ingezet voor de vrouw en kinderen van de burgemeester en de CDT. en soms ook van de overige burgerij, kun je niet in de laatste jaren als oud vuil aan de kant zetten.

dan zijn chauffeursfunctie,s en dergelijke een mogelijkheid om de laatste jaren tot de 55 te overbruggen.

• stooky

volgens mij moet het geen probleem zijn oorbellen mogen ook, en ok een gehoor aparaat kan smelten of is niet hitte bestedig maar dat zijn je oren ook niet en die hebben eerder last van de hitte.