Elke autospuit een warmtebeeldcamera

• brandweermanwillem

Binnenkort krijgen alle autospuiten van Amsterdam een eigen warmtebeeldcamera.

Tot nu toe was het zo dat voor het inzetten van een warmtebeeldcamera, de OVD ter plaatse moest worden geroepen. Straks hoeft dat dus niet meer en heeft elke autospuit de beschikking over een Bullard T3XT warmtebeeldcamera.

Voor meer informatie: http://kazernewillem.web-log.nl/

• James Bond

Nou dat mocht tijd worden voor zo een groot korps! Zoiets hoort standaard op de TS te liggen.

• osdo

In Amerika en de ons omringende landen werken ze er al jaren mee. Amsterdam moest het weer eens Europees aanbesteden en omdat er 30 verschillende personen over mee mogen beslissen zal het wel wat langer geduurd hebben.

Wat mij betreft mogen ze die warmtebeeld camera's houden en wat aan het portofoon verkeer gaan doen. Want die dingen werken voor geen meter, zelf een goedkoop speelgoedportofoon werkt nog beter dan onze portofoon

• VDL

Het is toch een groot bedrag. Wij hebben 3 TS-en en krijgen nu één camera. Dit is dan een camera dit voor de aanvalsploeg is om mee naar binnen te nemen!

• Martijn Prinsheem

Boven een bepaald totaal-bedrag MOET er Europees aanbesteed worden, daar kan niemand wat aan doen. Dus dat argument gaat niet op.

• straalpijp

Helemaal met je eens osdo.

Bij ons is camera standaard sinds 2 jaar op de TS.

Maar wat jij zegt van de porto's klopt helemaal bij ons ook 1 prut zooi die dingen.

• smokediver

Nu we het toch over de warmtebeeldcamera hebben …………

Wie is er in het bezit van een procedure/lesplan hoe de camera te gebruiken. Gaan we met z'n drieën voortaan, draagt nr. 2 de camera ???

Ik hoor het graag.

• brwmankazernewillem

Het lesplan hoe de camera te gebruiken komt binnen kort op alle kazerne's van Amsterdam en het B.O.C. gaat er lessen in geven.

Hoe we hem in de uitruk gaan gebruiken is aan de ploegen en de bevelvoerder zelf om uit te vinden, en zal per inzet verschillen denk ik.