Brandweer heeft een te mannelijk imago! In de zorg is het imago vrouwelijk. stuur die afgeschoren snoren naar de zorg. Weer een zorg minder. Kan die ten Bockhorst een standbeeld krijgen!
als ik zo de laatste maanden de berichten lees op deze pagina's is de naam Te Boekhorst wel vaak gevallen en wel in de negatieve zin.
ik krijg het idee dat ie nu die met FLO gaat nog effe het nest waar die uit gaat nog wil vervuilen cq opkloten.
Zijn gedachten over de flo en nu weer de snorren , dat hij de laatste jaren door de keuring is gekomen, net als die hielenlikker van Yvo in Rotterdam, ome Don.
Ik stel voor om bijna ex-commandanten met rare braingolven eerder preventief het veld te laten ruimen, zodat wij de mensen van de ‘vloer’ ons werk zonder gezeik kunnen doen.
De Brandweersnor is toch een instituut, daar ga je toch niet aan tornen als commandant.
Gezichtsbegroeiing zoals de baard of het sikje is tijdens de uitoefening van het vak van brandweerman/vrouw niet aan te raden gezien het gevaar dat dat met zich meebrengt tijdens repressief optreden.
De Brandweersnor vormt echter geen enkele belemmering!
Echter men moet wel rekening houden met het model van de Brandweersnor teneinde het gebruik van de ademluchtapparatuur op een juiste wijze te doen benutten.
De Kaiser Wilhelm-snor, is niet handig.
De Chinese snor, kan wat langig zijn.
De Hitler snor, nou nee, dank u wel.
En dan heb je natuurlijk nog de Brandweersnor.
Definitie van de Brandweersnor.
1 Dragers van de Brandweersnor
Dragers van de Brandweersnor zijn alle mannelijke brandweermannen - en transgendisten in functie binnen de brandweerorganisatie waarbij het mannelijke hormoon de overhand heeft zowel psychisch als lichamelijk - van alle rangen.
2 Model van de Brandweersnor
De Brandweersnor kenmerkt zich door het zeer gedistingeerde model:
Zij groeit van mondhoek tot mondhoek en zij reikt van de onderzijde van de neus tot iets boven de bovenlip waarbij er op gelet dient te worden dat zij de trekken van het brandweergelaat niet ontsierd, een lach versterkt en indien nodig gezag uitstraalt.
2 Goed onderhoud.
De brandweersnor behoeft zeker dagelijksonderhoud. 's Morgens wordt de Brandweersnor na de scheerbeurt op de overige delen van het edele brandweergelaat verzorgt middels de snorkam die met soepele bewegingen van boven naar onder wordt bewogen ten behoeven van het verwijderen van de loszittende snorharen.
Vervolgens neemt de brandweerman de baardschaar - nadat hij met de neusschaar onwelwillende haartjes uit zijn stoere neusgaten heeft verwijdert - teneinde de Brandweersnor te ontdoen van ontsierende lange puntjes.
De brandweerman mag deze handeling afsluiten met 1 -let wel, 1! want de brandweerman is geen ijdel mietje- goedkeurende blik in de spiegel. Hij heeft zijn persoonlijke trots in topconditie gebracht voor een dagje bikkelen op hoogniveau zoals de maatschappij dat van hem verlangt.
2. De snor als verleng stuk van de brandweerman.
Een Brandweersnor is niet zo maar een snor.
De snor van een brandweerman dient niet enkel ter decoratie van het edele brandweergelaat, de Brandweersnor dient, mits zij in de juiste vorm en toonaangevend sierlijk is geposteerd in het aangezicht als representatief verlengstuk van de brandweerman.
Een snor straalt niet alleen mannelijkheid uit, zij staat voor mannelijke kracht, durf, moed en onversaagdheid.
- historisch feit: De Hunnen plachten hun wangen op zekere leeftijd reeds te verminken om baardgroei tegen te gaan en de groei van een stevige mannensnor te bevorderen. De Hunnen behoeven -gezien hun exploraties in de vroege middeleeuwen - verder geen nadere introductie.
Bovengenoemde kenmerken passen dus bij mannelijke beroepen zoals dat van brandweerman en dus dient de brandweersnor als toonaangevend ingredient voor deze beroepsgroep.
Speculatief gevolg op het doen laten kappen van de Brandweersnor.
1. De brandweersnor wordt geofferd op het blok van de commandant. Het slachtoffer - de ontsnorde brandweerman - komt reeds in de vroege ochtenduren in een identiteitscrisis! Van wie is toch die blote ongeschoren bek toch die mij daar aanstaart? Wie ben ik? Wat doe ik? Waar gaat het heen met mij?
Ergo: de brandweerman is verward, emotioneel instabiel en heeft problemen om zich volledig te wijden aan zijn taak. Aldus gevaar opleverend voor zichzelf, zijn maten en de rest van de maatschappij tijdens het uitoefenen van zijn repressieve taak!
In Conclusio:
De commandant mag en zal absoluut inspanning leveren teneinde vrouwen deel te laten nemen binnen de brandweerorganisatie. Vrouwen behoeven zeker niet onder te doen voor hun mannelijke collegae, zij staan hun mannetje wel!
Echter, het doen sneuvelen van de Brandweersnor teneinde vrouwen in staat te stellen de schroom van zich af te werpen en zich te melden bij de brandweer voor het beroep van brandweerman/vrouw zal zeker niet lijden tot het toenemen van het aantal brandweervrouwen binnen de organisatie.
Sterker nog: de commandant dient zich af te vragen of de vrouwen die zich eerst niet durfden te melden uit angst voor de Brandweersnor en dat in een snorloze brandweerorganisatie nu wel durven te doen wel tegen de zware psychologische aspecten van het brandweervak opgewassen zijn!
Was getekend,
Gunsmoke.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?