Een wijze les 'Wanneer is ver te ver?'

• Webmaster brandweer Uitgeest

De Brandweer Velsen krijgt 2 maart 2006 een melding binnen van een ongeval met beknelling aan boord van de 116 meter lange hek-trawler Helen Mary in de haven van IJmuiden. Nadere informatie brengt aan het licht dat een van de opvarenden bekneld is geraakt tijdens werkzaamheden. Bij dit incident zijn enkele collega's door het oog van de naald gekropen: een wijze les over de risico's bij repressief optreden. Lees verder op www.brandweeruitgeest.nl

• robberd

bij mij krijg ik onderstaande melding als ik op het artikel klik.

Er zijn geen Forums gedefinieerd.

• martinhoorn

Interessant artikel. Stond ook in de Brand en Brandweer. Goede zaak om zo open over ervaringen te praten! Complimenten dus.

Wat ik alleen niet begrijp… brandweer Velsen op de website van Uitgeest? Hoe zit dat? Een korps als Velsen zal toch wel een eigen site hebben???

Sorry ja dat klopt je moet je registreren maar ik zal hem wel even open gooien voor NIET leden

Klopt Velsen had/heeft een eigen website, maar die moest eraf omdat we ook foto's erop hadden staan van de actie's en toen werden we door onze burgevader die het allemaal zo goed met ons voor had op de vingers getikt. Misschien dat de website na het ATB verhaal weer online komt. Ik vond dit een interessant verhaal waar ik zelf bij was en mee heb gemaakt en wilde dit graag met jullie delen!!! De webmaster van Uitgeest is ook de webmaster van Velsen en van brandweer in actie ;)

• opzetstuk

Allereerst wil ik zeggen dat er gelukkig geen gewonden of erger bij de brandweer zijn ontstaan. Achteraf gezien had de desbetreffende bevelvoerder dus gelijk met zijn verbod om onder het luik te gaan. De bevelvoerder weegt de risico's af en neemt daar alle verantwoording voor. Brandwachten kunnen volgens mij dan niet meer risico gaan nemen, dan dat de bevelvoerder toestaat.

• robberd

net artikel.

Zonde dat andere korpsen met het vingertje gaat wijzen zoals in het artikel beschreven. Een goede zaak dat er openheid van zaken word gegeven.

• Benj

Ik wilde gisteren meteen al de foto erbij plakken maar op één of ander manier wilde dat niet lukken. Vandaag even verder gegaan en foto van het 1500 kg wegend luik bij de tekst geplaatst heb je een beetje een beeld wat voor een geweld het moet zijn geweest en kan je zien hoe een grote lier met kabel het was!!!!

• VDL

Bij ons leren ze iets anders, wat dit soort dingen voorkomt. Namelijk; Luisteren naar de bevelvoerder!!!! Anders krijg je onnodig risico! Daar laat ik het bij..

• Benj

Je bent er geen eens bij geweest! Het is de bedoeling dat dit voor mensen is die nog iets willen leren van bijna ongevallen, maar goed jullie korps zal wel de beste van Nederland zijn en daar zal nooit iets bijna fout gaan! Ik zou zeggen hou het zo misschien kom je nog wel eens op tv bij de SUPER firefighters.