Beroepsbrandweer bedonderd!?

• eenzame strijder

In de cao is ondanks besloten dat we nog met “bezoldigd verlof” (oude FLO) kunnen. Althans de collega's voor 1 jan. j.l. aangenomen. In diezelfde cao is besloten dat de uitkering die je dan “krijgt” nog eens met 11 % wordt gekort!!

We hadden al toegegeven en ook wij moeten langer doorwerken, maar nu zullen we helemaal door moeten werken!

Ze (VNG én de bonden) vinden dat we geen recht meer hebben op vakantiegeld en eindejaarsuitkering!! (bij elkaar 11%!!)

Hier is in het onderhandelingsaccoord totaal niet over gesproken en ik voel me wéér verkocht door de bonden!!!

Beroepsbrandweer van Nederland wordt wakker en reageer massaal!!!

Dit hoeven we niet te pikken!

• laro

Ach dat is niet het enige.

Rotterdam zou geen op/out regeling hebben vervolgens gaan we met het gehele korps over naar de veiligheidsregio ik krijg mijn ontslag en wordt gelijk weer aangenomen bij de veiligheidsregio voor 54 uur in de week en nu heb ik een brief thuis dat ik kan tekenen voor op/out en anders is de kans zeer groot dat we met 4 man op de wagen gaan rijden.

Het is gewoon 1 groot politiek spelletje waar wij de dupe van zijn.

Ik vraag mij dan ook af wat er nog zo aantrekkelijk is aan het brandweervak.

Zelf loop ik al weer te kijken voor een andere baan mocht het dusdanig veranderen kwa geld en rooster dan maak ik mijn overwegingen en stap ik op.

Voordelen heeft het niet meer, ik moet langer door werken en voor het salaris behoef ik ook niet te blijven.

Nee we gaan naar de klote lekker integer allemaal.

NEE derland.

• backdraft55

Inderdaad laro, we gaan naar de klote . nou dan gaan we maar naar de klote. met vier man op de wagen, dat moet dan maar. het intereseerd me echt geen @#$%$#@ meer

ik laat me niet bedreigen of onder druk zetten door berghut

GÉÉN OPT/OUT !!!!

• hbt zonder vooruitzichten

ja en weet je wat het allerschofterigste is? dat ze weer met dit soort tering geintjes in de op en af komen