Vanmorgen moest de Brandweer van Middelstum uitrukken.Maar mijn pager bleef stil.Het is al eens vaker gebeurd dat als er in mn eigen woonplaats iets gebeurd dat mijn pager weigerd.Heeft iemand hier ervaring mee???
Gr Robert
> Vanmorgen moest de Brandweer van Middelstum
> uitrukken.Maar mijn pager bleef stil.Het is al eens vaker
> gebeurd dat als er in mn eigen woonplaats iets gebeurd dat
> mijn pager weigerd.Heeft iemand hier ervaring mee???
Geef eens wat meer informatie. Om wat voor type pager gaat het en
heb je die van het korps of is het een “hobby” pager? Welke codes
staan erin en om welke alarmeringen gaat het? Hebben anderen
in jouw omgeving er wellicht ook last van of denk je dat het echt
aan jouw pager ligt?
Groeten, Peter.
> Geef eens wat meer informatie. Om wat voor type pager gaat
> het en
> heb je die van het korps of is het een “hobby” pager? Welke
> codes
> staan erin en om welke alarmeringen gaat het? Hebben anderen
> in jouw omgeving er wellicht ook last van of denk je dat het
> echt
> aan jouw pager ligt?
>
> Groeten, Peter.
Ik heb een jupiter Pro,een hobby pager.Ik heb de monitor code van groningen erin,en alle codes van het korps Middelstum.Ik denk echt dat het aan mijn pager ligt.Gr Robert
Hmmm ik heb nog nooit gehoord dat een Jupiter Pro weigerd maar het kan vast gebeuren. Ik kan wel een paar redenen verzinnen dat ie het niet gedaan heeft:
1 Gewijzigde alarmering
Ivm de vakantieperiode kan het korps Middelstum gebruik maken van een gewijzigde alarmering. Ipv één blusgroep piepen ze de hele post of het hele korps. Hier in Hollands-Midden gebruiken we zogenaamde Combinatie Alarmeren (CA) voor twee posten. Misschien heb je die nieuwe capcode niet in je pager staan.
2 Capcode volgorde
Je pager “pakt” altijd de laagste capcode uit de reeks capcodes die worden gealarmeerd. Misschien is de capcode die nu worde gebruikt (zie boven) niet lager dan een andere capcode waar je pager niet op reageert.
Succes er mee!
ik heb naast mijn brandweer pager ook een jupiter , maar die heeft nog nooit geweigerd ,dus is het voor mijn ook vreemd dat er 1 weigert.
ik denk dat je op een p2000 site moet kijken (bijv. www.pd5hw.nl) ,wat voor code er is gealarmeerd, dan kun je na kijken of die in je pager staat.
ik denk inderdaad ook dat er een code niet instaat, want de jupiters zijn heel betrouwbaar
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?