gebruik zwaailicht - sirene bij feestjes

• fire5

Met een bruilloft van een collega brandweerman. Hebben wij het bruidspaar begeleid vanaf de kerk naar de receptie restaurant. Hierbij zijn regelmatig de sirene's aangezet langs de route die door ons eigen dorp ging.

Maar nu gelijk booze blikken en reactie van onze gemeentelijk beroeps officieren.

Onregelmatig voertuig gebruik, en geen toestemming om met sirene aan te zetten. Zeggen ze.

Het bruidspaar vond het prachtig en de mensen langs de kant ook.

Wat vinden jullie ?? Wordt dit elders ook gedaan of niet. ??

• martinhoorn

Wat mij betreft kunnen hier weinig reacties op worden gegeven.

De enige juiste is: NEE, dit kan niet.

De brandweer poogt een professionele organisatie te zijn (wat overigens niet wil zeggen dat er geen plaats is voor part-time collega's). Dit soort uitspattingen voor wie dan ook horen daar niet in thuis.

Verder ook geen zin om uit te leggen waarom niet. Als je dit niet begrijpt moet je je positie bij de brandweer maar eens heroverwegen.

• John0416

Sluit ik me helemaal bij aan.

Niets aan toe te voegen.

• Martinhoorn

Beste Fire5,

Helemaal geen problemen mee. Tankautospuit kan wat mij betreft best onderdeel zijn van een bruiloft.

Gebruik OGS op zich niet een probleem, mits je dit niet vanaf het gemeentehuis tot de kerk doet en vanaf de kerk naar de receptie. Even voor het gemeentehuis moet kunnen.

Verder wat andere collega's denken moet je gewoon links laten liggen. Als we het gaan hebben over regels enz enz, dan kan jij ook waarschijnlijk een boekje open doen over de desbetreffende collega's. (die doen wel alles volgens de regels???)

Rest me niet anders dan je te feliciteren met je bruiloft.

• polki

fire, vindt dat het gewoon moet kunnen!

Een brandweerorganisatie heeft al te stellen met veel te veel regels.

En voor dit soort gevallen, mag er af en toe wel een uitzondering gemaakt worden!

En martinhoorn, over het denken van de positie binnen de brandweer, denk zelf eens goed na!

• martinhoorn

Geweldig! Om bij een bericht van tegengestelde strekking de door mij in eerste instantie gebruikte naam te gebruiken… Los van het feit hoe origineel dit is vraag ik me af wat hier het doel van is en of het de duidelijkheid ten goede komt komt…

Wat moet de burger niet denken… gebruik van overheidsmateriaal voor een optocht ten tijde van een bruiloft en dan ook nog een keer met toeters en bellen… Zo word je weer voor vol aangezien! ‘Ow, de jongens en meisjes van de brandweer hebben weer een feestje…’

Kan niet wachten tot 1 januari 2008… één regionale brandweer… één groot korps waarbij dit soort zaken eindelijk een keer opgepakt en geregeld kan worden. Toe klokje… tik eens door… sneller!

• polki

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin in, maar goed……..

De ideeen die jij schetst zijn erg zwart/wit gezien……..de brandweerjongetjes en meisjes zitten toch altijd te kaarten, is dat straks over dan in jouw ogen in 2008.

Trouwen doet men nu eenmaal, en ja als het betreffende korps er voor kiest het paar te begeleiden…….so what!

En dan worden ze ontvangen met sirenes!…….so what!

Gebeurd het elke dag dat de burger denkt, ze zijn weer aan het spelen…….

De denkwijze die je schetst komt in mijn ogen TE over………

ik zou bijna denken, dat je de officiersopleiding aan het doen bent, wat ook jouw goed recht is!

• martinhoorn

Wat bedoel je polki? Wat is er mis met mijn gedachtengang? Nee, omdat we al te veel regels hebben moet je er wel een paar overtreden…

Om in jouw gedachtengang te redeneren: er is al te veel regelgeving voor wat betreft de snelheid waarmee ik met mijn auto aan het verkeer mag deelnemen… Omdat dit me allemaal boven de pet groeit geldt voor mij het rode stoplicht niet. Daar mag ik doorheen rijden…

Je hebt gelijk!

• polki

Als je logisch na blijft denken, en kan beredeneren…..succes ermee!

• polki

Dat het te warm is ben ik helemaal met je eens…….en mocht je over 3 kwartier die duinbrand hebben,,,,,,,veel succes ermee……en vergeet niet te drinken he!