hallo,
welke brandweermannen/vrouwen op het prikbord zijn brildragend, ik heb een vraagje voor jullie…
groeten,
patrickn
Bril of lenzen maakt niet uit, ik heb voor jullie allen vraagjes als jullie het niet erg vind.
De eerste vraag betreft de brildragers, hoe doen jullie dat bij een brand, ik neem aan bij grote hittes dat een bril hinder oplevert, dus hie is het werken met een bril, tevens weet ik van dit frum dat er gezichts maksers zijn die geslepen zijn zodat je die opzet zonder dat je je bril nodig hebt, hoe werkt dat precies.
Doe je het brilletje af en doe je die in en koker in je zak en zet je dan je masker op, hoe is het zicht.
En wat de bril in het algemeen betreft , beschadigd hij gauw of smelt hij enz…hebben jullie nog aanvullende info betreffende ervaringen als brildragende brandweermensen…ik hoor ze graag.
wat de lenzen betreft is vraag 2, hoe werkt het met lenzen, zonder problemen ?? kan de hitte geen problemen opleveren met je lenzen zoals bijvoorbeeld smelten bij grote hitte, rook en roet in de ogen (even je ogen wrijven gaat dan een stuk moeilijker lijkt me)
Kortom vor beide hie zijn de ervaringen met jullie bril/lenzen
en de laatste vraag, wat is jullie oogafwijking en zit daar voor brandweermannen/vrouwen een limiet aa betreffende een keuring ??
Waarom stel ik deze vragen ? ik ben zelf bril en lenzdragend en heb gesolliciteerd..vandaar…alvast bedankt
patrickn
Ik ben zelf niet bril dragend maar werk op de afdeling persoonlijke bescherming.
Er is een mogelijkheid dat je een inzet bril in je gelaatstuk doet dat werkt goed.
Je kan ook een defensie bril nemen deze hebben platte heel dunne potten deze kan je onder je masker op houden dit is de beste optie dan kan je eigen bril in je kasje laten met een uitruk.
Voor de temperatuur hoef je niet bang tezijn de lucht in je gelaatstuk word niet zo warm. Want gewone ogen kunnen ook niet zo goed tegen hitte.
Of er een limiet is weet ik niet maar wij hebben er 1 in dienst met -of + 7 dus dat moet geen probleem zijn.
veel succes met je sollicitatie.
Ik ben ook brildragend. Ik heb een sport/defensie bril. Dat is een bril met plastic “poten” die je achter je oren bevestigd. Ik draag deze bril bij het dragen van ademlucht of werken bij hulpverlening. Ik heb deze bril in een “harde” brillendoos zitten in mijn brandweerbroek. Als ik van bril wissel gaat mij gewone bril in de brillendoos.
Succes
Defensie hoeft zicht niet te houden aan CE.Dus meneer / mevrouw die bij de persoonlijke Bescherming werkt is dat iemand van defensie of de brandweer? Als het bij de brandweer gedragen moet worden dan dient men zich te houden aan normeringen voor adembecherming ( EN 137, EN138 EN 139 ). Het leger hoeft dit niet. Ik wil u alleen maar wijzen op het feit dat er dus geen pootjes tussen het gelaat en het masker mogen zitten. U heeft toch geleerd ( als u gecertificeerd bent moet u dat zeker weten ) dat er ook geen baard gedragen mag worden met het gebruik van een masker. Ik hoop dat ik u op een goede weg heb gezet om met dit soort uitspraken naar buiten te komen. Succes.
hallo men. Groen,
volgens u hoeft defensie niet te voldoen aan bepaalde richtlijnen, helaas voor u dat moeten ze dus wel! in oorlogs situaties gelden andere regels maar in vredestijd dient ook defensie zich aan de regels te houden, arbo geld ook bij defensie. Waarom leid defensie dan mensen niet zelf op voor ademlucht?
dus. Je mag gerust een baard dragen onder je masker maar als er ongelukken gebeuren bent u zelf verantwoordelijk en niet uw werkgever of de leverancier.
Tuurlijk wordt het dragen van de oude defensie bril afgeraden door mensen omdat ze zelf voor veel gelld een oplossing hebben zoals een spec bril voor in het masker.
Patrick je kunt gerust met lenzen onder je masker een brand in, geen probleem misschien knipper je iets vaker met de ogen maar meer als dat is er niet
succes ermee
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?