55 jaar wat is 80%

• gerard

55jaar

wie kan mij vertellen wat er precies bedoelt wordt met 80% + vakantie geld etc etc

van welk bedrag wordt de 80% gerekent

ik heb het gevoel dat er iets totaal scheef zit als mensen die 55 zijn nog geen 70% krijgen

• Debbie

Goede vraag? Ik snap het probleem. Even een vergelijking. je verdient 100 euro en krijgt 10% opslag. Dit wordt dan 110 euro. Daarna wordt je salaris met 10% verlaagd. Blijft er 99 euro over. De vraag is dus, is 80% + vakantietoeslag gelijk aan 80% van je loon inclusief je vakantietoeslag. OK je verdient 1000 per jaar en 100 euro vakantietoeslag. Dit is 1100 euro. Hier krijg je 80% over. Dit komt op 880 euro.

Nu krijg ik 80% van 1000 euro en daarna 10% vakantietoeslag. Dit is 800 euro + 80 Euro. Ik kan het verkeerd gezien hebben, maar het maakt dus geen reet uit.

• brandje

de 80% waarover gesproken wordt is als alles afgeregeld is het zelfde als de oude 80% regeling.

dus inclusief alle toelage,s zoals ORT, eindejaars uitkering, in sommige korpsen Brandweer toelage.

daar wordt 80% van genomen, alleen het vakantiegeld wordt niet meer 1 maal per jaar uitgekeerd maar over 12 maanden verdeeld dus het loonstrookje zal maandelijks niet veel lager zijn dan nu, alleen in Mei krijg je dus geen vakantie geld meer.

nu is het zo dat er op dit moment door de belastingdienst andere tabellen worden gebruikt dan met de oude FLO, en daardoor is er op dit moment nog een verschil van ongeveer 180 Euro.

maar de vakbonden hebben bij de VNG afgedwongen dat er een onderzoek naar deze verschillen wordt ingesteld en de VNG heeft gezegd dat het EINDBEDRAG rechtgetokken wordt op ECHT 80%.

de levensloop periode van 59 tot en met 61 jaar is vast gezet op 70% van het laatste salaris en toelagen ( zoals boven omschreven )

de versterkte ouderdoms pensioen periode wordt ook 70% van het boven genoemde en daarna op 65 jarige leeftijd gaat er wat veranderen want dan kom je in een lager belasting tarief en als het net als nu is gaat de uitkering dan iets omhoog met enkele procenten.

ik hoop dat het voor de huidige flo gangers nu iets duidelijker is.

groet Brandje

• elly hoffman

ben 55 jaar geb een wao uitkering en heb maar 70%