Grote steden willen snel overleg over brandweer

• michel

Dit stond op de website van het VNG, (het betreft een artikel, van het VNG Magazine):

De burgemeesters van de vier grote steden willen op korte termijn overleg met het demissionaire kabinet over een structurele oplossing van de arbeidstijdenproblematiek bij de brandweer.

De gevolgen van de wijziging van het Arbeidstijdenbesluit beheersen al geruime tijd de gemoederen binnen de brandweer in Nederland, constateert burgemeester Ivo Opstelten van Rotterdam in een gezamenlijke brief.

Wie betaalt kortere werkweek brandweer?

Europa wordt bedankt. Die conclusie dringt zich op als de lokale brandweer een werkweek krijgt van 48 uur tegen een salaris dat gebaseerd is op een inzet van 54 uur. Door deze forse loonsverhoging dreigt voor gemeenten een kostenpost van miljoenen euro?s.

Dit en meer in het eerste nummer van VNG Magazine van dit jaar.

• r.donker

ik werk bij de brandweer rotterdam al 30 jaarwij krijgen geen 48 uur betaald factoreen op anderhalf verglijk het eens met andere landen dan worden zeer onder betaald

• ben010

je haalt de woorden uit mijn mond!!!!!!!!!

• brandwacht1973

onderbetaling is al jaren een punt van discussie.

en dan gaan de jonge mensen vanaf 2006 nog werken voor dit salaris en na 20 jaar krijgen ze een schop en moeten ze maar zien welke werkgever ze wil aannemen.

brandje

• blusschuim

wat dacht je het is nog erger na 32 jaar mag je met een fooi naar huis NAR regeling het woord zegt het al enhet wordt nog erger,maar ik laat me niet in de maling nemen en neem het er nu al van baal dagen en zo.triest zat .

• Pietje

Hoe veel is dat om gerekent in netto uurloon?