Misschien een rare vraag

• La_Gula_Lupis

Ik kom hier op advies van het brandwondencentrum in Beverwijk.

Ik heb het volgende probleem.

Mijn dochter van 8 jaar heeft de neiging om met haar vriendjes vuurtjes te steken.

Ik weet wel, dat hebben wij alemaal gedaan.

Maar toch maak ik mij zorgen.

Ik zou het mezelf nooit vergeven als zij gewond raakt.

Straffen heeft geen zin, foto's laten zien wil ik niet maar ik heb begrepen dat kinderen in deze leeftijd dit niet op zichzelf betrekken.

Maar ik woon ook nog eens vlak bij Lauwersoog.

Een natuurgebied.

Dit kan zo echt niet doorgaan.

Ik zou dan ook graag eens samen met de bradweer in ons dorp voorlichting willen regelen.

Want alleen mijn dochter vind ik te weinig.

Dan word zij misschien weer meegetrokken.

Daarnaast denk ik dat het best goed zou zijn als kinderen als groep worden aangesproken.

Zou daar een mogelijkheid toe zijn ????

Alvast bedankt

Nicky van Loveren

• Feuerteufel

Ook bij U in de buurt is een Brandweerkorps, Beroeps danwel Vrijwillig. Meld U daar eens, deze zullen zeker er wel wat voor voelen om b.v. op school een voorlichting te geven. Tegen een vergoeding zullen zij ook bereid zijn de kinderen in het blussen te betrekken. Anders een opendag bezoeken is ook een mogelijkheid. Heel eenvoudig wat in de buurt rondkijken en men vind gemakkelijk een oplossing voor uw probleem.

Veel succes.

Aaldert

• Zuigkorfje

Probeer eens contact op te nemen de afdeling Preventie van de gemeente Brandweer in de buurt. En natuurlijk kun je contact op nemen met de school van je dochter. Die kunnen denk ik ook wel het een en ander regelen.

Groetjes,

Zuigkorfje

http://www.brandweergrolsch.nl

• La_Gula_Lupis

Bedankt allemaal !!!

Ik ga er zeker werk van maken…..

• Menno

Een advies: Laat NOOIT je telefoonnummer achter op het web !

• La_Gula_Lupis

Een normal mens doet dat ook niet, maar dit nummer is openbaar en word gebruikt voor een meerdere doeleinden.

Maakt dus niet zoveel uit.

Maar dank je wel !

• marjolijn

@Feuerteufel “Tegen een vergoeding zullen zij ook bereid zijn de kinderen in het blussen te betrekken.”

Dit slaat compleet nergens op!

Ten eerste zal een gemiddeld korps nooit geld vragen voor voorlichting aan burgers en ten tweede, wat versta jij onder “in het blussen betrekken”???

• Feuerteufel

Marjolijn, moet de gemeenschap opkomen voor de kosten van het gebruik van brandblussers?? Deze moeten namelijk naderhand weer worden gevult, of denk je dat dit vanzelf gaat.

Eerst nadenken voordat je wat neerschrijft!!

• Zuigkorfje

Ja, daar moet ik je gelijk in het vullen van de blussers kost ook geld.

Maar dat zou de school toch op kunnen lossen.

Bedrijven investeren in een BHV opleiding voor hun mederwerkers en declareren de handel toch op een of andere manier weer terug. Dat zouden de scholen misschien ook wel kunnen. En wat dan nog als de school een kleine bijdrage bij de ouders gaat vragen voor dit project, Ik denk gewoon dat het een positief effect op de kinderen zal hebben.

Groetjes,

Zuigkorfje

http://www.brandweergrolsch.nl

• La_Gula_Lupis

Ik wil onze dorpsbelangen aanspreken.

Misschien kunnen wij er iets leuks van maken voor het hele dorp.

Zo leren zij allemaal en misschien spreken zij elkaar dan ook aan op hun gedrag….