Korten op nabetaling teveel gewerkte uren

• spuit 13

Nou de kogel is door de kerk!

We hebben actie moeten voeren om de 48urige werkweek een feit te laten worden. Zaak op zaak halen de werkgevers bakzeil. Na veel gedoe en uitstellen van een reactie vanuit het VNG is er toch een akkoord gekomen tussen de bonden en het VNG.

De acties zijn gevoerd en gecoördineerd door ons en de vakbonden.

Wat schetst onze verbazing, Krijgen we een brief thuis dat “onze” directeur ons wil gaan korten op nabetaling teveel gewerkte uren.

Hoezo overleggen met de bonden? Nee, gewoon geld inhouden volgende maand.

Dit kan toch niet zomaar? Als men wilt gaan korten moeten ze dat via de vakbond zien te regelen lijkt ons. Zijn er meer korpsen die met deze materie te maken hebben? Horen graag hoe er bij jullie er mee om wordt gegaan.

• kazerneosdorp

Pardon?!?

Ik mis even welk korps dit is.

• spuit 13

Nijmegen

• firepeet

Waarom gaan ze korten dan ?? ik snap het even niet er ligt toch gewoon een uitspraak waar iedere gemeente zich moet richten?!?!?!

• Backdraft

Het is wel zaak om de feiten juist te vermelden. Als het goed is staat op jou loonstrook van juni de te veel gewerkte uren vernoemd. Dit zonder korten van de werkgever. Voorafgaand aan de acties heeft onze werkgever al aangegeven te gaan korten. De bonden en wij waren hiervan op de hoogte. Iedereen die actie gevoerd heeft en lid is van de bond heeft het stakingsformulier ingevuld zodat het loon in ieder geval aangevuld wordt. Nu is het zo dat er een voorstel ligt wat inhoud dat de uren die gekort gaan worden pas ingehouden gaan worden op het toekomstige uit te betalen teveel aan gewerkte uren. Dus vanaf 1 juni, en zal dan rond november ingehouden worden op de nabetaling. Dan doet het niet zo'n pijn hopen we. Er wordt nog wel druk onderzocht of de werkgever dit zomaar allemaal kan doen en we hopen van niet maar het komt niet zomaar uit de lucht vallen dit korten.

Blijft natuurlijk jammer dat het allemaal zo moet lopen want we worden er als organisatie niet veel beter van, maar als we het hard spelen moeten we ook volhouden tot het einde. We zijn volgens mij wel op de goede weg. Nu nog even van Hengst afwachten……..