Dirk.
Ik rij/werk al ruim 30 jaar als beroeps op alle brandweervoertuigen van de lichtste tot en met de zwaarste aan toe. In die jaren al veel uitrukken gehad en daardoor veel ervaring etc. opgedaan.
Als je dan de lesstof gaat bekijken zit er wel wat bij wat interessant en belangrijk is. Logisch. Toch heb ik het gevoel dat er heel veel zaken bijgeschreven zijn die niet tot wezelijke verbetering komt t.b.v. de brandweerchauffeur persoonlijk.
Uitsluitend boek/examenvullingen.
Ik vraag mij dan ook af wat het wezelijke verschil is.
Als je, b.v. door een ongeval, voor een rechtbank zou moeten verschijnen.
Een papiertje?
Het zoveelste dat je als behang op de muur kunt plakken.
Het is alleen een verschuiving van de aansprakelijkheid.
Het gaat mij er ook om dat we, door een instantie of persoon, wederom een brevet van onvermogen opgespeld krijgen.
Telkens worden wij middels rapporten te kennen gegeven dat wij ons werk niet goed doen. De praktijk is vaak dat de officieren dit veroorzaken……
Hierop volgt weer aktie van iemand die zich geroepen voelt de brandweermensen “bij te scholen”.
Gezien de afgelopen jaren veel werkplezier voor ons vergald is door onpopulaire maatregelen tegen ons als brandweermens, vindt ik de maat vol.
Wat is het volgende diploma/cursus/bijscholing etc. die dan weer komt?
Het diploma is te doen. MAAR……….
Ik weiger vanaf nu nog aan die fratsen mee te werken.
Zeker ter meerdere eer en glorie van hogere salarisgroepen.
Deze gooien van alles naar beneden op de werkvloer, wat we dan weer met ons alle moeten gaan oplossen. etc.,etc. Hebben we alles door kunst en vliegwerk in kannen en kruiken, komt de volgende stront weer naar beneden.
Tevens wil ook wel eens weten (nieuwsgierig) , hoeveel procent van de cursisten hiervoor slagen en/of er eventueele sancties zijn afgekondigd.
Dit i.v.m. eventueele chauffeurstekorten etc.
Vandaar mijn vragen.
vr.gr. Cor349