prio 1 rijden bij een examen??? Ach je kan wel alles vreemd vinden.
Een collega van ons is gezakt voor het praktijkgedeelte.
Waarom???? Hij reed niet zoals je normaal met prio 1 rijd, dus te rustig, maar bij het examen mag je toch niet onder prio 1 rijden, dus ben je een normale verkeersdeelnemenr. En als je dat dus doet ben je gezakt.
Het is toch te gek voor woorden. Dit is een goed voorbeeld van hoe we ver we zijn doorgedraaid hier in brandweer Nederland.
Maar hoe staat het bij jullie met de Commandanten en officieren, als ze rijden in hun dienstauto's, hebben die de opleiding ook gevolgd. Ik ken meerdere die het maar onzin vinden en de module dus niet hebben gedaan.
En rijden zij nu ook niet meer in hun dienstauto ????/
Groet
kees
Kees,
Het is vreemd of misschien zelfs onwenselijk maar Commandanten zijn over het algemeen ook officieren. :-)
Maar bij ons in de regio is iedereen die in een auto onder prio 1 moet rijden verplicht om het diploma te halen. Of het nu iemand van automatisering (tbv de meldkamer) of de hoogste baas is: diploma verplicht. Geen diploma => geen prio 1of 2
Dat van tijd tot tijd er een herhalings cursus van de wegenverkeerswet,branch richtlijnen kan ik mij voor stellen,maar het rond rijden zonder signaal,hier wordt het doel voorbij geschoten.Het doel was en is om te gaan met een bijzonder voertiug,wanneer we met signalen rijden.Nu moet je toneelspelen dat je een bijzonder voertuig ben terwijl er geen uitzonderings regels van toepassing zijn.
Een geld verkwistende zaak.Zonde van het doel
Als je met prio 1 door het verkeer heen gaat rijden hoop ik dat diegene achter het stuur een goede rijopleiding heeft gehad. Ik begrijp dat veel het wel eens zijn met een rijopleiding maar niet met de manier waarop er nu invulling aan wordt gegeven. Aan de andere kant. Je kan niet verantwoorden om met toeters en bellen door het verkeer te rijden als er niets aan de hand is lijkt mij. Ambulance chauffeurs gaan naar Lelystad om op een circuit rijvaardigheidstrainig te krijgen. Hoe is dat bij jullie geregeld dan?
Heb zelf meegemaakt (vorigewerkgever: Luchtmacht) in 1997, kregen wij een speciale 3 daagse rijopleiding voor de Crashtender, op de vliegbasis Twente en bij VCCR te Rijsen.
Dat hield als volgt in: 1e dag: Theorie in de ochtend (rijden met optische/ geluid signalen) en wettelijke regels.
's Middags: Noodstop etc…
2e Dag: Noodstop, ontwijken op glad wegdek, en kantel moment van de crashtender.
3e Dag, Ochtend: op vliegbasis Twente, Slalonnen en daarna met optische en geluidsignalen (prio 1) door het verkeer op de vliegbasis (een rit van 7 kilometer), met instructeur van VCCR
In de middag: Crashtender rijvaardigheid buiten de vliegbasis, door steden en dorpen.
Dus bij deze cursus heb ik meer geleerd dan de hele brandweerchauffeurs cursus van de Nibra.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?