Niet te blussen?

• Leen(L1)

In totaal zijn negen brandweerkorpsen uit de regio en een blusboot ingezet om het vuur te bestrijden. De hulpverleningsdienst verwacht dat de brandweer de rest van de dag bezig is met blussen omdat het vuur in de balen samengeperste papier- en plasticsnippers lastig is te bestrijden.

Volgens de hulpverleningsdienst zijn er geen gewonden gevallen bij de brand. De loodsen staan in gebied waar weinig mensen wonen. Bij de brand zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen.

Tot zo ver NU.NL nav brand in de Eemshaven begin deze week.

Nu zijn alleen dit mijn vragen: zit er in de rook van zulk een brand minder gevaarlijke stoffen dan in de rook van een sigaret?

Is dit meeroken niet gevaarlijk dat men dit laat uitbranden. Of zijn weinig mensen GEEN mensen?

Of… was het te gevaarlijk om te blussen?

Na schledanou, Leen

• brandje

iedere brandwacht hoort te weten dat de meeste gevaarlijke stoffen vrijkomen bij een onvolledige verbranding.

dus als je zo,n brand gaat blussen ( waar , of geen beginnen aan is, of de waarde nihil is,) dan is het verstandiger om het met goede vlammen te laten uitbranden.

dit is voor de mensen en het milieu beter dan er millioenen liters water op te gooien die ZEER VERVUILD de bodem in lopen.

de gedachten dat elk vlammetje geblust moet worden is allang achterhaald.

gr.

• Leen(L1)

Dagen kon ik het bed niet verlaten van de pijn. Pijn van de rake kritiek die jullie uiten op de gestelde vragen mijnerzijds.

Ik zal de vragen nog eens herhalen, mogelijk was er een onduidelijkheid.

Nu zijn alleen dit mijn vragen: zit er in de rook van zulk een brand minder gevaarlijke stoffen dan in de rook van een sigaret?

Is dit meeroken niet gevaarlijk dat men dit laat uitbranden. Of zijn weinig mensen GEEN mensen?

Of… was het te gevaarlijk om te blussen?

Update: de uitgebluste restanten waren doordrenkt met zout zeewater. Das vreemd als er niet wordt geblust! Of worden de overuren in NL er per m3 bluswater betaalt?

Na schledanou, Leen

• Leen(L1)

Dus zeg jij Brandje dat er WEL gevaarlijke stoffen vrijkomen en dat iedere brandwacht dit hoort te weten.

Dus met volledige verbranding is het onder controle en is er voor de omwoonende geen gevaar.

Wel als bodemverontreiniging dus niet blussen Het water mag niet de bodem inlopen.

Duidelijk antwoord bedankt maar dit roept toch nog 1 vraag bij mij op. Wie wakkert het windje aan om het goed te laten verbranden. Dit lijkt me een goedkopere oplossing dan in de reguliere verbrandingovens de rommel op te stoken want die moeten voldoen aan allerlei voorschriften mbt uitstoot van gevaarlijke stoffen.

Na schledanou Leen

• ouwe hbt

hoi Leen

het is altijd weer leuk om een reactie te zien van jouw kant

je krijg het steeds voor elkaar om een aantal mensen flink over de zeik te helpen

ook ik kan het niet laten om tussen het lachen door een reactie te plaatsen

vraag:wil je nu een echt antwoord hebben of wil je alleen iedereen over de rooie helpen

ik vindt het allebei best maar ik hou van duidelijkheid

mvrgr

ps veel succes daar in waar je ook zit

• Leen(L1)

Beste Ouwe Hbt,

Ik ben blij dat jij wel begrijpt dat er vragen worden gesteld.

Mij bekroop het bange vermoede dat in NL de vragen op brandweerexamens ergens heimelijk verborgen waren en er voor betaalt moest worden om deze te vinden.

Maar ik denk dat de zeikers (dat zijn diegene die over de zeik zijn geholpen) zich voelde aangesproken en zich beramen op een volgende scheld kanonnade in plaats van een vraag te beantwoorden. Of……….weten ze de antwoorden niet?

Hesky nedele. Leen