FLO

• ruud

Ben miv 1-7-2007 als brandmeester met FLO gegaan, mijn laatste salaris was toen netto 2179.

Nu met de nieuwe regeling netto 1844 , een netto verschil van 335 . hierop is reeds de aanpassing van de belastingtabel ( groen ) op aangepast en betaal ik ook geen pseudo WW premie meer . De bonden spreken in hun nieuwsbrief van nog een netto verschil van 100 tot 140 euro netto en dit na aanpassing van de belastingtabel wit /groen.

Bij wie , die op korte termijn met FLO is gegaan , is dit ook het geval.

Ik hoop dat de bonden dit in het nog lopende CAO overleg toch nog kunnen herstellen !!

• blusschuim

Geluk dat jij een salaris van een brandmeester hebt,een gewone HBT houd nog minder over,hopen dat het nog goed komt,maar heb er een hard hoofd in.Ja zo wordt je hier dus behandelt in Nederland, beste is om naar het buitenland te verhuizen waar de lasten minder zijn en maak er wat van want gemiddeld worden we hooguit 62.

• Johan

Dan kreeg je dus meer dan een AHBM-1 in het einde van zijn schaal incl TOD voor zijn OvD-piket.

Nu krijgt je hetzelfde als een AHBM-1 zonder TOD, is dat zo slecht om te krijgen??

Geniet van je FLO.

• fire47

We moeten geen appels met peren vergelijken.

Het verschil in salaris tussen werken en niet meer werken lijkt mij logisch.

Het gaat er om wat je verdiende volgens de oude FLO-regeling en wat je nu krijgt met de NAR; dit verschil bedraagt nog steeds bijna 300 Euro netto.

De bonden hebben hard geroepen dat er geen netto verschil was en zo ja zou er een compensatieregeling worden getroffen. Reken hier maar niet op.

Ook de vergelijking van een BM en AHBM1 is niet reëel, het basissalaris van een AHBM1 is hoger, de TOD van een BM is echter meer, hij moet hier dan ook meer uren voor werken en draait 24H-diensten.

BM met NAR

Ik heb zelf al een kleine compensatie geregeld door de bond op te zeggen.

• N.A.R.

Let op het is nog erger omdat vakantiegeld en eindejaars uitkering hier ook al van af zijn dus dat scheelt 335 + 300 = 635 per maand

• draegertje

vind dit toch een net salaris

en je zal zeker nog wat bij beunen dus mooi salaris dacht ik toch.

fijn flo trouwens ik mag nog dik 40 jaar werken hahaha joe hoe

de brandweer roeleert de pan oet

• BRW

Mooi salaris??? Ben jij na de oorlog niet meer in een winkel geweest?

Een HWT opz'n max. gaat iets meer dan €1300,- “verdienen” een brandmeester op z'n max gaat terug van 2200 naar 1700, die levert gewoon even 500 euri in terwijl de oude FLO'ers bijna hetzelfde bleven verdienen per maand (vakantie geld zat daar dan bij in en men moest zelf de ziektekosten betalen).

De afspraak was dat de huidige FLO'ers niets zouden inleveren. Dit is het bedankje na 30+ jaren 18 uur gratis werken per week (54 uur ingeroosterd en 36 betaald)

• BRW

Mooi salaris??? Ben jij na de oorlog niet meer in een winkel geweest?

Een HWT opz'n max. gaat iets meer dan €1300,- “verdienen” een brandmeester op z'n max gaat terug van 2200 naar 1700, die levert gewoon even 500 euri in terwijl de oude FLO'ers bijna hetzelfde bleven verdienen per maand (vakantie geld zat daar dan bij in en men moest zelf de ziektekosten betalen).

De afspraak was dat de huidige FLO'ers niets zouden inleveren. Dit is het bedankje na 30+ jaren 18 uur gratis werken per week (54 uur ingeroosterd en 36 betaald)

Je kan er toch niet van uitgaan dat je “moet” bijbeunen… ik beun ook niet bij omdat ik tev graag van mijn vrije tijd geniet.

*Edit* Deze post als reactie op Dreagertje niet op blusschuim….