Even blussen en dan op vakantie

• lpp-nieuws

EERBEEK - Harry Tabor van de Eerbeekse brandweer stond gistermorgen even in dubio wat hij zou gaan doen. Op het moment dat zijn melder afging voor de brand in een garagebedrijf in zijn woonplaats, stond hij op het punt om per auto af te reizen naar zijn vakantieadres in Italië.

Hij kon het echter niet laten en trok eerst zijn brandweerpak nog even aan. Zijn reis stelde hij een paar uurtjes uit.

Alle lof voor deze brandweer man !!!!

Bron

http://www.destentor.nl/zutphen/article1742268.ece

• michel16555

Wat een idioot.

Je zal maar een kind zijn van hem of zijn vrouw. Het is hetzelfde als dat je een zakenman bent en nog even snel een paar uur weg gaat naar kantoor om wat zaken te regelen. Laat je gezin maar zitten.

Alsof de brand niet uitgaat zonder hem.

• robberd

michel16555 schreef:

>

> Wat een idioot.

> Je zal maar een kind zijn van hem of zijn vrouw. Het is

> hetzelfde als dat je een zakenman bent en nog even snel een

> paar uur weg gaat naar kantoor om wat zaken te regelen. Laat

> je gezin maar zitten.

> Alsof de brand niet uitgaat zonder hem.

heh stoute LPP

Plaats dit soort dingen nou niet. Je weet toch dat je hier alleen maar over beroeps aangelegenheden mag praten. Anders gaan heel wat mensen over de pinda hier.

• appie

toffe peer man! dat is pas een brandweer man met echt n hart voor vuur!!! ik zou zon lekker fikkie ook niet uit de weg gaan hoor! iedere brandweerman/vrouw is toch blij met fik!…en als je altijd maar van die oms meldingen hebt dan is vuur altijd gewenst toch!?!?!?!?!?!

gr.

• blusdebrand

Dit is een top vijwilliger van de brandweer,ik had het zelfde gedaan maar niet teveel over beginnen hier,want er zitten hier een paar van die zieleknijpers bij de beroepsbrandweer en waarderen dit niet en wij als vrijwilligers vinden dit normaal(voor de mede-burgers) en wij zeiken niet over rooster en dergelijke.

gegroet,

blusdebrand

PS commentaar van die zieleknijpers heb ik niet nodig,dus bespaar je de moeite.,

• firemouse

beste michel

ik weet niet of je bij de branweer werkt of vrijwilliger bent ,of helemaal niets met de brandweer hebt.

maar in de vakantie tijd zit met bij de vrijwilligers te springen om personeel bij een uitruk.en zo vreemd is het niet. en de meeste families van vrijwilligers weten dat dit kan gebeuren en hebben er ook geen moeite mee.

in ons korps is verleden jaar het zelfde gebeurd bij een grote brand in een sloopbedrijf en toen heeft met div. malen gealarmeerd en bij de tweede keer MOEST ik van mijn vrouw erheen ,omdat er geen bemanning was voor de ladder en de vakantie gaat toch wel door zij het 4 uur later.

maar zoals ik al als je geen vrijwilliger bent of familie zal je dit niet snappen.

je huis zal maar in brand staan ,dan ga je toch niet zeggen ik ga nun op vakantie..

• FFF

Ook ik (zelf vrijwilliger) zou heengegaan zijn om te blussen. Dat neemt echter niet weg dat het voor je gezin behoorlijk vervelend kan zijn, omdat je weer eens (want vrijwilligers doen dat al regelmatig) de brandweer boven je gezin stelt.

Wat ik wel een beetje jammer vind is het gekat tussen beroeps en vrijwilligers. We weten toch inmiddels allemaal wel dat er tussen de gemiddelde vrijwilliger en beroeps een mentaliteitsverschil zit, maar laten we niet vergeten dat we allemaal hetzelfde werk doen.

En hoewel FLO, roosters ed voor ons als vrijwilligers misschien iets minder interessant zijn, zijn het voor onze beroepscollega's terecht hot-issues. Geen enkele reden dus om te zeggen dat het gezeur is.

Als nu ook onze beroepscollega's willen begrijpen dat we nou eenmaal iets anders in het werk staan dan zij, dan scheelt dat over en weer een hoop gezeur.

We zijn tenslotte allemaal collega's!

Met vriendelijke groet,

FFF

• Jetto

Ik ben ook vrijwilliger, maar ik zou absoluut niet gegaan zijn. mijn vakantie is mijn vakantie ook al brandt het hele dorp af, je vrouw en kinderen mogen ook eens 3 weken van je genieten daar hebben ze recht op, die andere 48 weken kan je weer lekker naar de brandweer toe. En hebben ze te weinig mensen, dan piepen ze maar een volgend voertuig of dorp of stad op.

Volgens mij komt eerst je familie dan je werk en daarna een keer de vrijwillige brandweer, is dat niet zo dan ben je wat mij betreft absoluut niet goed bezig.

We willen toch professioneel zijn, dan moet je dat ook zijn, vakantie is vakantie het gaat ook wel uit zonder jou hoor, weet wanneer je wel moet gaan en wanneer je thuis moet blijven ook als je iets gedronken hebt bijvoorbeeld.

De gemeente maakt al genoeg misbruik van de vrijwilligers bij de brandweer.

greetz jetto

• dpl

ach je kunt het doen en je kunt het laten, enkele jaren geleden, melding grote brand bij buur korps, ik stond letterlijk met de koffers naast de auto om 6 uur 's ochtends om een weekendje naar vlieland te gaan met de familie. ik ben naar de kazerne gegaan.

mijn zwager, zelfde korps, zelfde familie weekend maakte de keuze (al vloekend balens en tierend) om niet te gaan. ( we waren op dat moment elk bij ons eigen huis en stonden dus niet naast elkaar, voor de duidelijkheid)

dus ja welke keuze is goed?

in elk geval had hij ook beter naar de brand kunnen gaan, want nu moest ie (met de rest van de familie) op mij wachten haha

• michel16555

Jetto jij snapt het.