Praktijk herexamen op andere locatie

• Wouter

Zijn er mensen die ervaring hebben met een praktijk herexamen te voltooien (en behalen) op een andere locatie dan de opleidingslocatie.

Ikzelf heb de opleiding op locatie A gevolgd, maar moet een herexamen gaan doen.

Op locatie B is véél eerder de gelegenheid om een herexamen te voltooien. En vraag me nu af of dit veel uitmaakt, of juist helemaal niets omdat ze toch overal hetzelfde zouden moeten weten.

• Jan.

Ik heb dit heel wat jaeren geleden ook gedaan. gezakt voor de praktijk ( OBM OGS) door de doorslaggevende stem van een examinator uit een bepaalde regio. Dubieus bij de ex. voorz. maar ja, men dekt elkaar. Herexamen kon pas 5 maanden later met kans op… inderdaad examinatoren uit hetzelfde gebied (stad) En die vonden toen dat alleen hun stad een “echt” brandweerkorps had. Dus de rest is niet veel soeps. Je begrijpt dat mijn motivatie daar niet op vooruit ging. Daarom zelf ( ja, zelf moeten regelen, eigen regio: hartelijk dank!) een her aangevraagd in een andere regio. Die dag aldaar een, naar mijn gevoel, zwaardere casus gedraaid met 3 examinatoren uit andere regio's, een cijfer 8, en met een geweldig goed gevoel thuisgekomen. 6 weken na het zakken voor de eerste sessie!. Dus tel uit je winst m.b.t. motivatie om door te gaan met de rest van de opleiding en het niet hoeven opzien tegen een her bij misschien weer van die ukkels, 4 maanden frustratie en spanning voorkomen door een serie telefoontjes.

Ik zou het zeker doen. Niet geschoten…..

Succes, en laat je resultaat even weten.

Jan.

• Wouter

dankje voor je bericht.

Bij mij is het niet zozeer het geval van ‘verkeerde’ examinatoren.

Maar ga het wel proberen. Inderdaad; niet geschoten is altijd mis :-)

• Dominic

Hallo Wouter,

Ik heb dit zelf ook een keer gedaan. Het enige probleem waar je tegenaan kunt lopen is dat de materialen waar je mee moet werken verschillen van wat je gewend bent. Daarnaast dat je mogelijk met een “vreemde” collega examen moet doen.

Ik weet niet voor welk onderdeel jij examen moet doen…

Houd er rekening mee dat het NBBe minimaal 6 weken de tijd nodig heeft om een examendatum te verwerken.

Zorg er voor dat je tijdig aanwezig bent zodat je kennis kunt nemen van de materialen, en geef bij ander materiaal ook aan dat je dit niet kent. Zodat de collega's aldaar je nog wegwijs kunnen maken.

Succes.

Vr. Gr. Dominic

• René de Caluwé

Dominic schreef:

> Ik heb dit zelf ook een keer gedaan. Het enige probleem waar

> je tegenaan kunt lopen is dat de materialen waar je mee moet

> werken verschillen van wat je gewend bent. Daarnaast dat je

> mogelijk met een “vreemde” collega examen moet doen.

Klopt!

Je kan altijd proberen om bijvoorbeeld 1 of 2 weken voor het praktijkexamen een laatste les mee te draaien bij die cursusgroep in de andere regio (om de materialen te leren kennen).

> Houd er rekening mee dat het NBBe minimaal 6 weken de tijd

> nodig heeft om een examendatum te verwerken.

Er is inmiddels aardig wat veranderd… de opleidingsinstituten plannen via internet in MijnNbbe. Daardoor kunnen zijn in één oogopslag zien waar in Nederland examens worden afgenomen met ruimte voor extra kandidaten. Via internet kunnen dan mensen worden toegevoegd en dat kan nog tot vrij kort voor het examen.

Veel succes!

groeten,

René de Caluwé

• Wouter

Afgelopen week heb ik examen gedaan, aanstaande week kan ik het herexamen doen.

Ik ga inderdaad ruim optijd om nog wat info op te doen mbt de materialen e.d.

Dankjulliewel voor de tips!René de Caluwé schreef: