efficient

• Leen(L1)

http://img165.imageshack.us/my.php?image=s4200021pp9.jpg

Zo doen ze het hier in CZ als er meerdere brandweermensen moeten worden ingezet. Iedreen komt gelijk aan en van tevoren is medegedeelt wat en door wie er iets moet worden gedaan.

In NL wordt eerst op de diverse niveaus vergadert en moet de verantwoording nog worden overgedragen voor ze kunnen vertrekken naar de plaats deas onheils.

Dobro odpolende, Leen

• ouwe hbt

leen wat bedoel je nu

bedoel je dat buiten het 2e hands spul wat ze van de rest van europa krijgen nu zelf een nieuwe bus hebben aangeschaft en dan gelijk beter zijn???

leg uit als je wilt

gr en we blijven lachen

• Agni

Iedreen komt gelijk aan en van tevoren is medegedeelt wat en door wie er iets moet worden gedaan.

In Nederland wil waarschijnlijk iedereen voorin zitten en zouden we een hele brede bus nodig hebben. :-)

• Hans Blok

Beste L1,

ik moet hier toch even op reageren. We zien een foto van een Tsjechische bus, op zich niets bijzonders er rijden er meerdere rond in Tsjechië. Dat deze bussen voor diverse soorten vervoer worden gebruikt is mij bekend. Natuurlijk kan bij een grote calamiteit deze bus ook worden gebruikt om iedereen tegelijk naar de inzet te brengen. De wijze waarop leiding wordt gegeven bij een calamiteit heeft niets met deze bus te maken. Het is gewoon een vervoersmiddel. De wijze waarop in Tsjechië leiding wordt gegeven tijdens calamiteiten, verschilt in wezen niet met die in Nederland. Plaats en tijdstip zijn niet van te voren bepaald, wel wie er de leiding heeft. Je kan geen vergelijking trekken met de werkwijze zoals je nu doet. Het feit dat er een bus is, zegt niets over de organisatie.

Ik meen de brandweerorganisatie in Tsjechië redelijk te kennen, daar ik een maand stage heb gelopen bij een beroepskorps (Jihlava) en kom al 15 jaar regelmatig (3 á 4 keer per jaar) over de vloer bij diverse brandweren aldaar, zowel vrijwillige korpsen, alswel beroepskorpsen.

Concluderend, ik vind het prima dat je ons iets wil vertellen over de brandweer in Tsjechië, maar kom dan wel met iets constructiefs en zinnigs en trek niet te overhaaste conclusies.

Tot slot als je ons wil trakteren op de mooie Tsjechische taal, doe dat dan zonder taalfouten, het is Dobré odpoledne en niet dobro odpolende. Ik kan het weten, ben tenslotte met een Tsjechische getrouwd.

Tak já zase pújdu a na shledanou.

Hans (Honzik) Blok

• Leen(L1)

Trek inderdaad geen overhaaste conclusies. De inzet was een daagje uit in de prachtige tuinen van Kromeritz.en men wist wie de BOB was;-)

Het zal wel verkeerd zijn gespeld, Ik heb het maar van horen zeggen.:-(

Leen