Petje af

• Leen(L1)

Ik was dit weekend onderweg van Praag naar Ostrava. Ondanks het droge wegdek en goed zicht was het een vachtwagenbestuurder gelukt zijn combinatie via de rechterberm over de linkervangrail te “parkeren”.

De hele snelweg werd voor een vol uur afgesloten om de bestuurder te bevrijden en de ergste rommel te verwijderen. Natuurlijk waren er een tiental politieauto's aanwezig, de benodigde ziekenwagens en je raad het al ook diverse brandweerwagens uit de kleine dorpjes rond Olomouc. Ook een wat grotere wagen uit de stad Olomouc was uitgerukt.. Personeel te over dacht ik.

Omdat het ongeluk vlak voor ons was gebeurd, de eerste hulp was verleend door omstanders stonden we, vlakbij, op gepaste afstand toe te kijken naar de bergingswerkzaamheden van de hulpverleners. Het is wel even wat anders dan in NL. Gelukkig dat de grote wagen wat gereedschap bij zich had.

Als ik dan zie hoe dit in zijn werk gaat, en dan erna op die avond via de sataliet *Wegmisbruikers* bekijkt in mijn hotel en nog eens terug denk aan mijn eerste posting dan neem ik weer mijn pet af.

Echt gemeend, ook voor de Nederlandse brandweerlieden, Zonder de Tsjechische collega's te kort te doen en ondanks de hoeveelheid hydrolisch materieel die er bij komt kijken neem ik mijn pet af voor de omstandigheden waar de Nederlandse brandweerlui de slachtoffers van verkeersongevallen uit het wrak moeten bevrijden.

Men liet in het programma duidelijk zien wat voor profesionele mensen bij de hulpverlening werken.

Hulde.

Leen

• BrandMeestertje

Jij snapt er echt niets van…..

• appie

Leen probeerd wat goed te maken:)eerst afzeiken >>> zie een paar weken terug:P en nu vol lof!!! wouw wat een eer!

gr

• robberd

Dankjewel Leen!