vrijwilligers vernederd

• blusschuim

Vrijwilligers brandweer voelen zich vernederd

Alkmaar - Brandweervrijwilligers voelen zich vernederd door de woorden van de scheidend voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) Don Berghuijs. De heer Berghuijs stelde ‘dat hij de vrijwilligers bij de brandweer een onprofessionele club vond’. Hij vergeleek de brandweervrijwilligers met leden van een herensociëteit die geprofessionaliseerd moeten worden.

Deze opmerking is bij de duizenden brandweervrijwilligers in

het verkeerde keelgat geschoten. Zij eisen een onmiddellijke publieke rectificatie.

De belangenvereniging van brandweer vrijwilligers vindt de uitspraak onbegrijpelijk, zeker vanuit bestuurlijk oogpunt dat de 23.000 leden van de vrijwillige brandweer van Nederland vergeleken wordt met een herensociëteit die nodig moet worden geprofessionaliseerd. Deze uitlatingen worden door de brandweervrijwilligers als pure minachting ervaren.

In een nieuwsbrief laat de vereniging weten ‘dat zij het ervaren als een klap in het gezicht van die 23.000 brandweervrijwilligers die naast hun gewone werk en hun gezin, hun maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus nemen door zich voor 100 procent in te zetten - en bovendien een belangrijk aandeel hebben in de organisatie waar de gehele rampenbestrijding op drijft’.

• michel16555

Wij als beroeps worden al jaren minachtend behandeld dus het verbaasd me niets dat ze dat nu bij de vrijwilligers ook doen.

Join the club.

• B. Rand

Is niets persoonlijk.

De Don minacht iedereen.

• blusschuim

Vraag me af of hij ook met 70% in de maand moet rondkomen

• appie

die kerel spoort gewoon niet!!!!

lozer…

gr.

• benjamin

Mischien een geheugensteuntje maar Don Berghuijs is vroeger ook vrijwilliger geweest voordat hij Cmdt Rotterdam is geworden. dus wat bezielt deze man .

• stekel

een omhoog gevallen kl….. die nu spuugd naar de omgeving waar hij

ook vandaan komt,…stakker.

• BrandMeestertje

Zie ook de nieuwsbrief van de brandweervrijwilligers!!!

Hier staan alle stukken in!!

Ook op de site kun je even kijken voor tekst en uitleg:

www.brandweervrijwilligers.nl

O ja als je nog geen lid bent……… kan je je opgeven natuurlijk!

• WVD

Ik durf te wedden dat hij hier nog een lintje voor krijgt ook.

Wat een leeghoofd het is maar goed dat ie aftreed als voorzitter anders had ie dat als nog kunnen doen. Zo'n man kan je niet handhaven!!!!!

• stefan

Eerst aftreden als voorzitter en gelijk aftreden als dir. vrr lijkt mij een goed plan