kinderspelen

• Ster

Beste forumbezoekers, ieder jaar werkt ons korps mee aan de organisatie van de kinderspelweek in ons dorp.

Nu zijn wij op zoek naar nieuwe spellen, hebben jullie nog een leuk idee dat wij kunnen gebruiken voor volgend jaar, we hebben er nu ongeveer 15 en moeten er nog 5 (leuke eenvoudige) bij zien te maken.

alvast bedankt voor het meedenken

• appie

wat heb je nu al dan??

• Ster

het zijn er al een behoorlijk aantal, maar de opkomst is zo groot dat we moeten uitbreiden om niet al te grote groepen te krijgen, vandaar mijn verzoekje.

pingpongballen zoeken in schuim

schoepenrad spuiten

gat spuiten

bal aan een waslijn wegspuiten

spuitvoetbal

hefkussen behendigheid spel

TAS trekken m.b.v. kindkracht

fietsknippen (holmatro set)

hindernisbaan

kaarsen uitspuiten met waterpistool

bordjes omspuiten

emmers doorgeven

brandweermateriaal kienspel

met een helm op met daarop een dienblad met waterbekertjes lopen

appels duiken (wasbak)

balanceren met een stok op je vinger lopen

heb je er nog één dan hoor ik het graag!!!

• Johan

Even uit de losse pols:

- limbodansen onder een slang door:

- bluslaarzen slalom

- estafette met een straalpijp

- geblinddoekt met blushandschoenen dmv voelen verschillende voorwerpen raden (uiteraard ook in bluspak)

- groot brandweer memory

Deze zal ik even uitleggen. Neem een even aantal niet doorzichtige bakken en zet deze omgekeerd op de grond. Plaats brandweer voorwerpen onder de bakken van elk voorwerp telkens 2. De regels zijn hetzelfde als gewoon memory maar de kinderen zullen tussen de bakken door moeten lopen (goede training voor hun ruimtelijk inzicht).

groet en veel plezier,

Johan

• bluspuppy

met 2 of 4 stralen een soort voetbalspel houden. De (skippy)bal bij je tegenspeler in het doel zien te spuiten. Doet het altijd goed :)

• Ster

Kijk daar hebben we wat aan, nog meer reacties zijn van harte welkom, dit is voor veel brandweercollega's bruikbaar zo helpen we elkaar de winter door.