Uitspraak rechter Utrecht

• BrandMeestertje

Utrecht wint rechtszaak tegen eigen brandweer

1 oktober 2007

UTRECHT - De brandweer in Utrecht moet toch volgens een nieuw

rooster gaan werken. Dat heeft de kantonrechter in Utrecht

geoordeeld in een zaak die de gemeente tegen de Ondernemingsraad

van haar eigen brandweer had aangespannen.

De ondernemingsraad van de brandweer wilde niet akkoord gaan met

het nieuwe rooster, omdat dit het sociale leven van de

brandweermannenzou ruïneren. De gemeente spande daarom eerder dit

jaar al een kort geding aan. Toen werd de brandweer in het gelijk

gesteld.

De kantonrechter was het echter met de gemeente eens dat de

ondernemingsraad onredelijk heeft gehandeld en moet instemmen met

het nieuwe rooster.

—————————————–

Tja en nu?

• visophetdrogen

rechtspraak of VNG spraak dat is nu de vraag maar her getuigt gewoon van geen respect voor de gewone brandweerman.

maar dat is niks nieuws in brandweer nederland je hebt de brandweer mannen en het volk van boven die over lijken gaan en respectloos omgaan met hun eigen personeel want het wij gevoel kunnen ze niet ,en verdienen ze ook niet

• strijdende-HBT

Dat is zeker een bekend verschijnsel,en dan heb je ook nog de beruchte middenkader die graag bommen leggen en k… kruipen met de vijand .

maar we strijden door en dat gaan ze nog wel merken

• brandmeester Snorremans

Jongens, misschien is het beter om je neer te leggen bij een uitspraak van de rechter. Wat wilde je verder nog doen? Alles wat je meer onderneemt begint gelijkenis te vertonen met Don Quichot. Neem een voorbeeld aan de politie. Zij krijgen het voor elkaar hun tekort aan salaris direct op de agenda te krijgen én op positieve wijze in het nieuws. Wij komen alleen maar op een negatieve manier in het nieuws: als schreeuwende kleine kinderen…

Verenig ons en kom met een duidelijk inhoudelijke boodschap in plaats van stampvoetend te gaan schreeuwen.

Ik dank u.

• Dolle Ed

Als de kat van de buuren verkouden is, ben ik ziek.

• brandmeester Snorremans

Scherpe reactie Ed. Dit is nu precies wat ik bedoel…

• blusschuim

Peter is het er nu toch van gekomen, ga je nu echt weg? Het is toch wel triest,maar ja als je de laatste jaren met de pest in je lijf naar het werk moet is ook niet goed voor de gezondheid. vooral als je weet dat de gemiddelde leeftijd van een brandweerman 62 jaar is.Peter ik hoop dat je de juiste beslissing hebt genomen en misschien is er toch nog ruimte in de meterkast om samen een biertje te nemen, succes jongen.

p.s Leen mochten er taalfouten in staan kun je van mij in de str….nt zakken.

• strijdende-HBT

wordt wel krap in de kast maar ik zal er zijn ,het was gezellie