Rotterdams rooster

• zwaailampje

Nou in rotterdam-rijnmond(dus ook de kleinere gemeentes: Vlaardingen, Schiedam enzenz) zijn ze ook al rond met een rooster voor 3 jaar.

3 ploegen met een zeer beperkt aantal terugkomdagen.

Moet zeggen complimenten aan de (B)OR!!!

Zou eens gaan praten met de rotterdamse OR als ik in utrecht moest onderhandelen.

• strijdende-HBT

Breda,amsterdam en rotterdam alleen utrecht nog niet(maar we houden hoop)

jongens veel succes met jullie rooster jullie hebben er hard voor gestreden.

En in utrecht strijden we gewoon verder

• brw

dordrecht gaat ook met 3 ploegen verder

• ouwe hbt

ik hoorde donderdag dat er een nieuw variant op komst is

wel of geen op af periode

hoe denken we hier over

gr

• zwaailampje

ja dat is ieder zijn eigen afweging denk ik. zal wel zonder op-af worden aangezien het een rooster voor heel de regio is. Alle andere korpsen binnen rotterdam-rijnmond kennen geen op-af. maar het is weer een rooster voor 3 jaar!!

En vwb de op-af variant dat moet je per kazerne afspreken. Ik geloof daar niet zo in vanwege de verdeelheid over wel op-af niet op-af.

• Thais

Even voor de goede orde….

1. Het is geen Rotterdams rooster, maar een rooster VRR.

2. De Rotterdamse OR bestaat in deze niet want de BOR* is voor deze roosteronderhandelingen de gesprekspartner van de bestuurder geweest.

2. Er is al meer dan een jaar een regionale roostercommissie uit de BOR waarin alle beroepskorpsen van de VRR** zitting hebben en meedenken over roosters. Het is dus geen Rotterdams “feestje” meer, maar een regionaal akkoord waarmee alle korpsen instemming hebben verleend (idd via de BOR).

3. De omliggende korpsen (ik zou ze niet klein noemen) kennen niet allemaal de op-af periode en nu mag er gekozen worden binnen de VRR. Dat lijkt mij een mooi akkoord. Tegelijk wordt er direct gezeurd over de discussie die plaats zullen vinden op de kazernes. Onzin…..want als de roostercommissie had gekozen weet ik wel wat er van de op-af was overgebleven.

4. Het rooster kent een looptijd van 3 jaar. Dit betekent 3 jaar rust in de tent en de komende drie jaar gelijke verdelingen van feestdagen.

Voor bijzonderheden zou ik de voorzitter BOR benaderen of mensen van de roostercommissie.

Dit rooster kan een uitgangspunt zijn voor meerdere korpsen.

* = Bijzondere OndernemingsRaad (alle 22 gemeenten hebben hierin zitting en zeggeschap)

** = Veligheidsregio Rotterdam Rijnmond

• zwaailampje

ja je hebt gelijk hoor, geloof niet dat er veel nieuws in het bericht staat en vergeleken bij het voormalige rotterdamse korps is de rest gewoon klein te noemen. Dus de VRR kun je gewoon groot Rotterdam noemen.

De discussie wel of geen op/af kan niet gevoerd worden, want de op/af is niet meer mogelijk. Het is namelijk niet meer uit te voeren met de mogelijkheden die gegeven zijn. Dit is helemaal niet erg, maar ga de mensen niet het misplaatste gevoel geven dat er iets te kiezen valt. Is op zich wel een slimme tactiek: het gevoel geven dat er iets te kiezen valt. Alleen open, eerlijk en transparant is het niet helemaal. Verder moet ik de B(OR ) / roostercommissie de complimenten geven voor het behaalde resultaat. Echter een klein beetje kritisch blijven ipv euforisch is niet erg toch!!

• blauwblauw

Rotterdam is groot in getal maar kleiner in daden.

Je hebt gelijk de “kleinere” korpsen hebben rotterdam groter gemaakt.

De daden worden groot, de mond des temeer over de rug van de andere korpsen.

Ook ik bedank de roostercomissie en heet welkom Groot Rotterdam. was dit geen zangkoor?

• zwaailampje

jajaja,

Zijn 2005 zeker vergeten waar waterweg en spijkenisse een stap terug deden en rotterdam, samen met notabene de GB(die een veel moeilijkere positie had) de kolen uit het vuur sleepte. Dus ga over daden niet beginnen!!!

Verder heb ik helemaal niets tegen de kleinere korpsen en ben zelfs blij dat de krachten ook aan de kant van het personeel gebundeld wordt in een groot Rotterdam-rijnmond. 1 rooster, 1 brandweer alleen maar voordelen. En dat calimero gedoe moet nu maar ophouden hoor

• blauwblauw

inderdaad sherrif