Even voor de goede orde….
1. Het is geen Rotterdams rooster, maar een rooster VRR.
2. De Rotterdamse OR bestaat in deze niet want de BOR* is voor deze roosteronderhandelingen de gesprekspartner van de bestuurder geweest.
2. Er is al meer dan een jaar een regionale roostercommissie uit de BOR waarin alle beroepskorpsen van de VRR** zitting hebben en meedenken over roosters. Het is dus geen Rotterdams “feestje” meer, maar een regionaal akkoord waarmee alle korpsen instemming hebben verleend (idd via de BOR).
3. De omliggende korpsen (ik zou ze niet klein noemen) kennen niet allemaal de op-af periode en nu mag er gekozen worden binnen de VRR. Dat lijkt mij een mooi akkoord. Tegelijk wordt er direct gezeurd over de discussie die plaats zullen vinden op de kazernes. Onzin…..want als de roostercommissie had gekozen weet ik wel wat er van de op-af was overgebleven.
4. Het rooster kent een looptijd van 3 jaar. Dit betekent 3 jaar rust in de tent en de komende drie jaar gelijke verdelingen van feestdagen.
Voor bijzonderheden zou ik de voorzitter BOR benaderen of mensen van de roostercommissie.
Dit rooster kan een uitgangspunt zijn voor meerdere korpsen.
* = Bijzondere OndernemingsRaad (alle 22 gemeenten hebben hierin zitting en zeggeschap)
** = Veligheidsregio Rotterdam Rijnmond