Uitruktijden.

• Leen(L1)

De brandweer doet er steeds langer over

om bij een brand te komen. …………….

Ook hebben brandweervoertuigen veel last van plaatselijke

verkeersremmende maatregelen. De NVBR zou graag zien dat voor hulpverleningsdiensten een soort vrije busbanen zouden worden aangelegd.

Bron: http://www.brandweer.nl/

Maar niet alleen de brandweer heeft er last van. Ook andere hulpverleners als verpleegsters, doktoren, alfahulpen ja zelfs de postbode doet er langer over om op zijn werk te komen.

Mij lijken inklapbare obstakels aan weerszijde van de weg waar tussen je moet laveren een goedkopere oplossing dan naar elke wijk of woning een “busbaan”. Alarm in wijk C? De commandant drukt op de knop en alle obstakels schuiven de grond in op de weg naar wijk C.

Met vr gr Leen.(Weg met alle drempels!!)

• adl

Brandweerwagens moeten steeds meer meenemen dus worden de voertuigen vanzelf steeds hoger, langer en zwaarder.

Men moet zich aan de aanrijtijd houden dus ook nog graag een automatische versnellingsbak en nog meer pk's voor een hogere snelheid.

Een extra optie met 4x4 aandrijving geniet de voorkeur boven op de brede banden voor een betere wegligging.

Tja waar is de tijd gebleven van de mercedes 608 die niet om hoefde te rijden om bij een brand te komen.

• ouwe hbt

ja allemaal wel leuk en aardig

maar volgens mij worden de dorpen en de steden alleen maar groter.

ik hoor nergens dat er kazernes bij gebouwd worden alleen maar dat ze gesloten worden

vb zevenhuizen samen met moerkapelle

rotterdam veel nieuwbouwwijken aan de rand van de stad nesselande,carnisselande enz

amsterdam,utrecht die kazerne.s willen sluiten

dus eigelijk is het heel normaal dat wij de brw niet meer op tijd komen

en ook dit gaat alleen om geld

want meer kazernes of personeel kost geld en dat krijgen we niet

dus gewoon te laat blijven komen zodat onze comm.op het matje moet komen.

en wij moeten alleen maar aantonen dat het niet onze schuld is.

dus niet uitmelden na 5 minuten maar normaal binnen de afgesproken tijd

gr

• brw

dordrecht krijgt medio 2009 een post erbij