Brandweer Maastricht

• jupiler liefhebber

De Maastrichtse organisatie van het korps vind het blijkbaar nodig om de ploegen eens te wisselen. staat veiligheid dan niet meer voorop in het brandweerwerk.

laat jullie medewerkers eens met rust!! en luister ook eens naar hun wenssen.

Mvg

Verontsrustende partner

• robberd

Wat is het probleem?

We moeten het toch ons allen klaren?

Je zult zien dat een ploegwissel ook een heel positieve werking kan hebben.

Kijk eens naar 2009. Dan zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat je een dienst moet draaien op de nieuwe eenheid in Sittard, eenheid Brunssum, Heerlen of Kerkrade!

• fire

Je krijgt langere reistijd oa

plaatselijke bekendheid minder oa

je moet je draai kunnen vinden ,met je nieuwe collega's.

Geef mij maar eens voordelen ,zeker als iedereen te vreden is met hoe het is.

• robberd

klop helemaal, en ben ik met je eens.

Maar doelde op de ploegwissel binnen de eigen eenheid. Dat hoeft absoluut niet negathief uit te pakken.

• gerard

Geen goed idee,

Je moet brw Haarlem maar bellen, daar is een collega naar de rechter gegaan om zijn gelijk te krijgen.

Die was ook tegen ploeg wisseling, en jawel gewonnen, blijf lekker in je eigen ploeg, vertrouwen en veiligheid staat boven aan.

• robberd

Dus binnen het korps is er geen vertrouwen naar andere ploegen toe? Is het niet mogelijk om veilig samen te werken met andere colega's?

Vreemde gedachte toch?

• fire

Nee Robberd heeft niks met vertrouwen te maken. Wat er bedoeld word is dat je dienst gaat draaien waar je geen binding,aanspraak ,of tegen roken,of rookt ,etc etc met die ploeg kan hebben .

Dus waarom die veranderingen??

p.s

In elk goed huwelijk is wel eens een ruzie ,dit kan ook met iemand in je ploeg zijn ,maar zodra je een uitruk heb is dit niet meer zo en is hij je maat waar je alles voor zal doen maar waarneer je terug bent is hij weer een @!#$.

Hier is geen brandweer modulen voor .

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de positiefe werking ten opzichten van het oude vertrouwde en goed drijende geheel.

• gerard

Nee Robberd, volgens mij ben je een brandweerman die nog iets moet worden.

Je berijpt het niet of je wil het niet begrijpen.

Jongens in Maastricht sterkte.

• robberd

Gerard bedankt voor je posithieve insteek. Allemaal de neus de zelfde kant op is oke, maar dan wel jou kant?

• robberd

Hallo Fire

Je hebt gelijk hoor met de punten die je noemt.

Maar ook ben ik van mening dat er posithieve dingen uit voort kunnen vloeien. Als ik naar onze eigen organisatie kijk heeft een en ander best een posithief effect gehad.

De negathievelingen die altijd de boel verziekten zijn uit elkaar getrokken wat resulteerd in een betere sfeer onder de ploegen in het algemeen.

Mooi toch?

Ik ervaar gewoon dat in brandweerland heel erg tegen het nieuw wordt aangekeken maar dat het achteraf heel erg mee viel en of dat het een verbetering blijkt te zijn.