Bijbaan

• Slijpschijf

Lekker normaal weer. Kinderen kunnen tegenwoordig al bij de brandweer.

http://www.veiligheidsregio-rr.nl/smartsite.dws?id=3991

Hoe serieus ziet men het vak nog. Dat ook een beroeps korps als Rotterdam zich hier mee gaat verlagen! Ik zeg onder de 20 moet je niet op de spuit willen zitten.Trauma zorg zal het nog druk krijgen op deze manier.

• pieterhijn

hebben ze daar geen jeugdbrandweer voor??

mooie vergelijking , krantenwijk , vakken vuller of ………brandweer!!!!!!!!!!!!!!!

• Dolle Ed

het is toch geen 1 april????

2 a 3 keer zoveel verdienen als vakkenvuller???

ik geloof er niets van.

• strijdende-HBT

kunnen ze ons loon voor Zaterdag beter omhoog gooien want wie moet ze begeleiden dat zal wel weer de uitruk zijn voor dat schamele hongerloon

• pieterhijn

vakken vuller verdient ongeveer 3,50 e. per uur

dus doe dit maal3 en je zit aardig in de buurt vanjou uurloon strijdende hbt

• Maarten Admiraal

Heel goed toch wat ze doen.

Wat zijn de beste brandweermensen? mensen die voorheen bij de Jeugdbrandweer hebben gezeten. Waarom? Beter gemotiveerd kun je ze niet krijgen.

Wanneer wil iemand bij de brandweer? Als hij/zij jong is…dat moet je koesteren.

Op deze manier geef je ze een goede opleiding, je krijgt gemotiveerde brandweermensen (zeker met het oog op dat ouderen steeds minder rendabel worden voor een beroepskorps) die nog lang mee kunnen bij de brandweer.

Onder de 18 jaar zullen ze echt geen gevaarlijk werk doen (dat mag ook niet van de arbo).

Eindelijk dus een korps die het begrijpt.

• zwaailampje

jajah

en jij kijkt zeker niet met een gekleurde bril op!!

De jeugdbrandweer, dus de allerbeste komen daar vandaan. Het is leuk dat het bestaat hoor de jeugdbrandweer, maar jou aanname dat die mensen beter gemotiveerd zijn slaat helemaal nergens op!

Tevens geloof ik nou niet dat het bepaald slim is om mensen met geld naar de brandweer te lokken zoals dit voorval beschrijft. Brandweer man worden moet een roeping zijn. Niet omdat het leuker is dan vakkenvullen.

• Leen(L1)

>Brandweerman worden moet een roeping zijn………

>

Je vergeet nog wat.

Brandweerman worden moet een roeping zijn dat meer loon oplevert dan modaal, veel vrije tijd brengt

(en iets met de FLO maar dan trap ik weer iemand op zijn tenen ben ik bang)

Met vr gr Leen

• fire

Veel vrije tijd is niet waar ,ik ben 48 uur bij mijn werkgever,iemand bij een burger werkgever is 36 uur .

Als ik goed reken heeft de burger meer tijd prive heeft dus meer vrije tijd ter zijn beschikking.

En als het een roeping zou zijn dan doe ik het voor niets ,denk dus dat er niemand zal rond lopen die het als roeping ziet.

• robberd

Veel vrije tijd?

24 uur op de kazerne waarin je moet werken van 07:00 tot 21:30 en dan vrije wacht hebt. Is dat niet goed genoeg dan Leen?

Dit forum is absoluut niet represatief en maatgevend voor brandweer nederland.

Het is dan ook niet correct dat je ‘'het brandweerman’' zijn over een kam scheert.

Leen(L1) schreef:

>

> >Brandweerman worden moet een roeping zijn………

> >

>

> Je vergeet nog wat.

> Brandweerman worden moet een roeping zijn dat meer loon

> oplevert dan modaal, veel vrije tijd brengt

>

> (en iets met de FLO maar dan trap ik weer iemand op zijn

> tenen ben ik bang)

>

> Met vr gr Leen