Bijbaan

• dpl

over gemotiveert gesproken:

bij ons staan er een paar al een jaar of 2,3 op de wacht lijst, willen graag, zijn gemotiveert, maar vanuit de gemeente vind men het onacceptabel om 1 a 2 mensen boven de bezetting te draaien.

ff voor de duidelijkheid: vrijwilligers korps

• pieterhijn

vrije wacht? savonds en snachts uitrukken zal je bedoelen

en de volgende dag overdags thuis slapen om weer een beetje bij de mensen te komen

• robberd

ook dat regelmatig uiteraard!

• ouwe hbt

sorry dat ik zo laat reageert

maar mijn toetsen bord is zeik nat van het huilen ik wist niet dat wij het zo zwaar hadden nog even en ik krijg medelijden met me zelf wat een klote baan.

Als ik in groot rotterdam kijkt hoeveel uitrukken er in de nacht zijn dan komt er regelmatig maar 1 kazerne voorbij en de rest slaapt door.

wel op tijd naar bed want 70% en meer hebben een bijbaan waar we de volgende dag naar toe moeten.

roeping dat geloof ik nog wel maar dan wel voor natuurlijk een goed salaris.

ik vindt het een geweldig plan om mensen te motiveren bij ons te komen werken ipv een baantje als bezorger misschien blijft de helft hangen.

we hebben ze nodig als vrijwilliger of beroeps.

waarschijnlijk trap ik bij mensen op hun tenen

het zij zo maar de waarheid moet je vertellen en niet verdraaien

gr aan allen

• blusschuim

Daarom wordt het tijd dat we heel snel naar een 36 urige werkweek gaan uiteindelijk staat dat ook op de salarisstrook.

Wat dom om dit soort dingen op het forum te plaatsen, maar ja ook ik reageer weer,en ook weer een dom antwoord.

• Leen(L1)

Joh, HBT, vertel.

Ben jij wel eens een brandweerman met een bijbaan tegengekomen?

We hebben het hier toch over beroepsbrandweer lui?

Hebben die dan financieel zo slecht en hebben die dan nog zoveel vrije tijd?

Dobry vecer, Leen

• robberd

Pas maar op voor kortsluiting in je pc!

Als het loon zo geweldig was hoefden velen niet bij te klussen.

Rotterdam er maar 1x uit in een nacht? Nooit gedacht dat het hier in het zuiden drukker was.

Maarja wat is waarheid?

• Backdraft

Nou, nou, een hoop gelul allemaal hier. Uit jarenlange ervaring weet ik dat het in de nacht wel wat rustiger is geworden maar liever de hele nacht eruit dan 3x over de nacht verdeeld, dan ben je pas echt naar de kl…. de volgende dag.

Als we het over de bijbanen hebben dan klopt het dat wij veel vrije dagen hebben om wat bij te klussen, maar welke bouwvakker,loodgieter doet dit niet. Daarbij komt nog het feit dat wij qua loon niet echt marktconform betaald worden en da's geen zielig verhaal! Pak maar eens een kaal loon zonder ORT en RR. Als je dan ziek wordt of afgekeurd dan blijft er maar 70% over van dat loon waar de ort e.d al af is! Als je dat eens berekend dan zitten we ver onder het bijstandsniveau, en da's ook geen gelul. Al met al worden de brandweermannen door de pencilpushers steeds verder de strot afgeknepen, en gewoon lekker verder gaan met bakken geld over de grens te pleuren. Die mensen hebben ook hulp nodig maar eerst zorgen dat wij in Nederland de zaken op orde hebben, en dat hebben we nu dus niet!

Er moet gewoon weer een flinke klapper komen waar 50 doden vallen en de geldkraan gaat weer open, jammer maar waar, want het gaat al te lang goed. Mede door de onvoorwaardelijke inzet van alle brandweermannen.

Ook ik heb een bijbaantje binnen het brandweerwereldje want ik ga echt niet thuis zitten wachten en kan mijn tijd wel nuttiger besteden. Dat ik mijzelf buiten mijn normale diensten, volgens het coronelverhaal, daarmee te zwaar belast is mijn eigen verantwoordelijkheid. Andere burgers besteden al hun vrije tijd aan voetbal o.i.d. en liggen in het weekend massaal op de eerste hulp.

Dus al met al hoeft niemand medelijden met me te hebben maar ik heb wel recht op een fatsoenlijk beleid en dito betaling en arbeidsvoorwaarden, net als iedere nederlander. Waar ik niet op zit te wachten zijn de ongefundeerde reactie's van zgn. deskundigen die nog geen vuurkorf uit krijgen en al zeker niet op sukkels die er een sport van maken om op dit forum de boel eens lekker op te kloten.

Als je er geen verstand van hebt reageer dan niet en start lekker je eigen forum, www.ikbeneenflapdrolmaarwiltochmeepraten.nl of zoiets.

Collega's hou vol en laat je niet gek maken en blijf trots op je VAK.

• michel16555

Applaus voor Backdraft en een dikke middelvinger voor Leen

• robberd

Mooi gesproken Backdraft!