Bril in combinatie met ademlucht gelaatstuk

• Frankie71

Ik ben zelf brildragend en wil graag weten waar ik een speciale (toegelaten) bril zou kunnen bestellen die in combinatie met het ademluchtmasker gedragen kan en mag worden.

Weet iemand een leverancier die aan meerdere korpsen levert?

Ik weet dat je ook een inzetbrilletje hebt voor in het masker zelf, maar ik wil juist een bril die op je neus blijft staan zodat je er ook wat aan hebt als je het masker afzet. Contactlenzen is geen optie i.v.m. de tijd die je nodig hebt om die 's avonds in te doen (vrijwilligebrandweer).

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Frankie.

• fire

Je kan beter vragen of ze alleen een masker voor jouw willen aanschaffen met de glas op sterkte ,en je bril in je zak dan ben je van elk probleem af.

• WVD

www.hutter.nl

Dit bedrijf heeft al diverse brillen geleverd aan diverse korpsen en ze zitten perfect.

Het is een bril met flexibele pootjes dus geen probleem om deze ook in het masker te dragen. Ik begreep laatst dat het bedrijf ook bezig is met het ontwikkelen van een verbeterde versie. Dus ik zou zeggen informeer even bij hun.

• Thijs de brandweergek

Ik mocht op kosten van de brandweer een veiligheidsbril uitzoeken bij een plaatselijke opticien, ik wil namelijk de chauffeursopleiding volgen en moet een bril op tijdens het rijden. Heb hem zo lang gewoon met koker en al in mijn pak gedaan. Heb je 'm altijd bij je als je je masker afzet. Een bril voor in mijn gelaatstuk is nog in de maak bij MSA.

groet,

Thijs

• Martijn Prinsheem

Ff lezen Fire, dat wil ie niet!

• Martijn Prinsheem

Deze zogenaamde “gasmaskerbril” (http://www.hutter.nl/01_OH_035_040_gasmaskerb.html) gebruik ik ook en bevalt heel erg goed!

De bril heeft mijn korps voor mij besteld en ik ben er mee naar mijn eigen opticien gegaan die er glazen in gezet heeft op kosten van mijn korps. De bril heeft flexibele poten (soort rubber) met “ogen” die je om je oren doet. Ik draag hem in een brillekoker ik mijn pak. Bij ademlucht doe ik hem op en mijn eigen bril in de koker. De bril past goed in je ademluchtmasker maar ook zonder masker heel handig.

Succes!

• fire

Hij wil een bril die op zijn neus blijft staan ALS HIJ HET MASKER AFZET.

Er zijn meerdere wegen Martijn Prinsheem

• Jan.

Ik heb zelf ook een (extra) bril die smalle metalen pootjes heeft, een soort sportbrilletje dus. Heb ik bij de brillenboer uitgeprobeerd. (Zit je in de winkel met een gelaatsstuk op, leuke reacties van de klanten) Maar het werkt redelijk. Ben zelf voorstander van pootjes met “Ogen”om de oren, altijd steviger. Soort model als de dienstfiets van Defensie. Ziet er niet echt tof uit, Maar het werkt goed en daar gaat het om..

Succes, Jan.

• BACKDRAFT1979

Beste Frankie,

Zelf draag ik contactlenzen die geschikt zijn voor dag en nachtgebruik.

Dit bevalt mij super.

Vraag je opticien anders naar de mogelijkheden.

Groet,

Peter

• Timo

Zelf hebben ze bij mijn korps (oude) brillen van defensie (plat legergroen doosje). De bril heeft rubber bandjes als pootjes en zo´n metalen ding waar je oren doorheen moeten. Ziet er raar uit (montuur is erg smal) maar werkt goed.