afpersen droge stijgleiding

• ouwe hbt

Heren

Ik mag me gellukkig prijzen dat ik al een kleine 20 jaar bij de brw werkt.

In die 20 jaar heb ik alleen maar stijgleidingen getest als we ze nodig hadden.

Dat wil niet zeggen dat dit goed is maar de opmerking “voor enkele jaren terug was dit een taak van de brw” gaat in het r.dam niet op.

gr

• robberd

Beste Oude HBT

Dat is bij de meeste korpsen zo. Vroeger kwamen ze ook wel eens een rot boompje bij je zagen als die rot was. Is het daarom de taak van de brandweer geweest om rotte bomen te zagen?

Dat is wat ik bedoel met inhoudelijke kennis. Ooit wat opgevangen, met een beetje googelen en ze denken meteen dat ze alles beter weten. Maar gelukkig weten wij beter.

En geniet lekker van je oude dag, je hebt het zoals velen heel erg verdient.

ouwe hbt schreef:

>

> Heren

>

> Ik mag me gellukkig prijzen dat ik al een kleine 20 jaar bij

> de brw werkt.

> In die 20 jaar heb ik alleen maar stijgleidingen getest als

> we ze nodig hadden.

> Dat wil niet zeggen dat dit goed is maar de opmerking "voor

> enkele jaren terug was dit een taak van de brw" gaat in het

> r.dam niet op.

>

> gr

• blusdebrand

Beste Guust,

Je hebt helemaal gelijk,ook ik hoop dat de beheerder van dit forum eens wat doe.

Want ook ik leest wel elke dag deze fourm omdat ik in hart en nieren brandweerman ben en door zo grote !@#$ zak raak je elke keer weer in negatieve zin van discussie.

Groeten Blusdebrand

• Leen(L1)

blusdebrand schreef:

`……..zo grote !@#$ zak raak je

> elke keer weer …………………;'

> Groeten Blusdebrand

Ochgotoch! En jij werkt bij de brandweer?

Van een vraagje dat niet in je straatje past vlieg je zelf al in de brand!!!!!!

Groeten Blus je brand!!

Met vr gr Leen

• Rooie Arie

Beste Leen,

Dat de vrijwillige brandweer dat ‘vroeger keurde’ kwam vaak voor, maar was en is nooit een taak geweest van een brandweerman. Vraag hoe keurden deze mensen dan de blusleidingen, en als er eentje kapot was repareerden zij zelf deze leiding of schreven zij als lid van de vrijwillige brandweer bv de eigenaar van het gebouw aan dat deze leiding gerepareerd moet worden? (uiteindeleijk kom je toch bij de gebruiker of eigenaar terecht)

Wat ik bedoel te zeggen de tijden veranderen. Een oefen (avond) is bedoeld om te oefenen, zodat je je werk beter kunt uitoefen als vrijwilliger van de brandweer of als beroeps, daar is geen plaats meer voor om droge blusleidingen te controleren.

Dat moet door handhavers van de gemeente of door handhavers van deze gemeente die ‘toevallig’ bij de brandweer werken nagekeken worden of ze gekeurd zijn, ze doen het zelf niet want ze hebben daar gewoonweg niet genoeg tijd voor.

Ik hoop dat dit enigzins wat duidelijker is geworden voor je.

Arie

• zwaailampje

hahahahaha

Leen wat ben jij toch een oen zeg. Ik raak niet over mijn toeren van jou hoor!!

Je maakt mij aan het lachen door je ontzettende domheid hahahaha. Wat een flapdrol ben jij zeg.

Om te laten zien dat ik ook nog serieus kan zijn het volgende:

Het afpersen van een stijgleiding is nooit de taak van de brandweer geweest. Dat dit uit vriendendienst gedaan werd is een ander verhaal. Formeel gezien is het niet eens integer om dit te doen. De bedrijven die hier hun geld mee verdienen krijgen oneerlijke concurentie. Tevens kun je het niet verkopen dat je geoefendheid ten koste gaat van het afpersen van blusleidingen. Je zou er dus 1 kunnen afpersen tbv de oefenkaart maar meerdere lijkt me niet veel meerwaarde hebben voor je geoefendheid.

Verder wil ik benadrukken dat je veel leest en dan datgene maar voor waarheid aanneemt. Uit het stukje wat je citeert trek jij de verkeerde conclusies. In de gemeentelijke verordeningen en Brandweer wet staat wat de Brandweer zijn taken zijn en welke middelen ze daar voor heeft. Verder kan iedereen erover roepen wat hij wil, maar dat is leading.

Truste Leen en schrijf nog eens wat om over te lachen, toe maar..

• BRW

Jongens toch, dhr Leen is volgens mij een soort van fetishist, die het heerlijk vind om mensen op de kast te jagen dmv van domme meningen hier te plaatsen en daar waarschijnlijk nog een stramme kabouter van krijgt ook…..

Laat hem lekker, het is een soort van freak, die dit doet uit een soort van zelfbevrediging of erger nog uit een bepaalde frustratie of gewoon domweg omdat het een irritante man is, we kennen dit soort mensen wel als die mensen op verjaardagen die het hoogste woord hebben en overal alles van weten, meneer Leen is het type fundamentalistiche BHV'er die brandweer auto's verzameld en geilt op alles wat met de brandweer te maken heeft maar zelf geen brandweerman is of is geweest, maar slechts een soort van brandweer gerelateerd werk doet in een 2e wereld land in europa. Aan alle meningen die de man verkondigd kan je zien dat deze is gerelateerd aan ook maar enige inside information of ander kennis van zaken, zie hem als een van de straatadvokaten die staan te zeiken als je met een volle autospuit 1 persoon uit een lift haalt of als je boodschappen doet voor het avond eten, dat je ieder moment voor een grote klus kan uitrukken en dan wel een volle autospuit nodigt hebt kunnen ze zelf bij gebrek aan kennis niet verzinnen.

Dus om het kort te zegen, ik hoop voor hem dat het een fetishist is die een stramme kabouter krijgt als mensen zich opwinden om zijn uitlatingen, is hij een van de andere types…. dan is hij toch een stuk triester en is hij in iedergeval wel geschikt voor een verschijning in een aflevering van “Jambers”