De Utrechtse brandweerjas

• Kerstman

Hoe kies je de goede jas?

Binnenkort krijgen we nieuwe uniform jassen bij de brandweer. Wij mogen uit twee modellen kiezen: een kort model en een parka (halflang). Laten we ze voor het gemak jas 2 en jas 4b noemen. Maar hoe kies je nou de goede jas? Dat is nog niet zo makkelijk…

Er is een enquete gehouden en jas 4b bleek veruit de favoriet. Aan deze jas zitten echter voor- en nadelen. Hij is lekker warm in de winter, maar op de fiets is het weer wat lastiger. Daarbij komt nog dat de stomerijkosten bij deze jas iets hoger liggen. Van deze jas is echter, met een paar kleine aanpassingen, zeker iets moois te maken.

Uit de enquete is ook gebleken dat een klein deel van het personeel liever jas 2 wil hebben. Deze mensen beschuldigen de overigen ervan dat ze hebben gekozen voor de minst slechte jas in plaats van een goede jas. Met andere woorden: jas 4b is niks, maar jas 2 is helemáál niks! En we moeten in het nieuwe jaar toch echt een nieuwe jas hebben.

De leiding heeft gezegd dat als we er niet uitkomen, dat dan per 2 januari 2008 jas 2 aangeschaft wordt. Daar hebben ze al toestemming voor van de rechter, ondanks dat jas 2 wettelijk gezien niet helemaal in orde is. Zij willen eigenlijk ook liever jas 4b hebben… En misschien nog wel een verbeterde versie…

Dus als je goed nadenkt, kom je tot de conclusie dat jas 4b op dit moment de beste jas is. Natuurlijk is ook deze jas nog te verbeteren, maar als je bedenkt wat we voor een jas hadden… Onze oude jas was veel zwaarder dan jas 4b en er zaten ook minder zakken in! Vanuit Europa is er bepaald dat onze jas 600 gram lichter moest worden en nog maar maximaal 4800 gram mocht wegen. Dat is in jas 4b het geval. Misschien kunnen we zelfs nog proberen om het aantal gewogen grammen in de jas naar beneden te brengen, waardoor hij nog lichter wordt…

Kortom, het is erg lastig om een nieuwe jas te kiezen, maar ik hoop toch echt dat het de (verbeterde) jas 4b wordt!

Een bezorgde jassendrager.

• Oud hbt

Beste Kerstman (collega),

Hier wil ik toch graag op reageren, ik doe het niet gauw, maar mijn complimenten over uw betoog!

Heb zelden zo'n treffend stukje tekst gelezen, en kan mij hier volledig in vinden!!

Ik dacht zelfs even de link te zien (lezen) naar ons opgelegde rooster 2 door de dienstleiding, WAT ECHT NIEMAND WIL, en dus maar moet kiezen ALS DAT NOG MOGELIJK IS, voor rooster 4b, of nog beter !

Wij zullen komende week de enquete van de OR afwachten en hopen dat via welke weg dan ook, een beter rooster naar voren komt dan 2, d.w.z. dus rooster 4b of 1.

Dus laat de echte Kerstman langskomen met het bericht jullie krijgen EEN GOED GEDRAGEN ROOSTER, ALLES BETER DAN 2.

Prettige feestdagen, en hoop dat de “nieuwe jas” lekker zit !

• Oud hbt

Beste Kerstman (collega),

Hier wil ik toch graag op reageren, ik doe het niet gauw, maar mijn complimenten over uw betoog!

Heb zelden zo'n treffend stukje tekst gelezen, en kan mij hier volledig in vinden!!

Ik dacht zelfs even de link te zien (lezen) naar ons opgelegde rooster 2 door de dienstleiding, WAT ECHT NIEMAND WIL, en dus maar moet kiezen ALS DAT NOG MOGELIJK IS, voor rooster 4b, of nog beter !

Wij zullen komende week de enquete van de OR afwachten en hopen dat via welke weg dan ook, een beter rooster naar voren komt dan 2, d.w.z. dus rooster 4b of 1.

Dus laat de echte Kerstman langskomen met het bericht jullie krijgen EEN GOED GEDRAGEN ROOSTER, ALLES BETER DAN 2.

Prettige feestdagen, en hoop dat de “nieuwe jas” lekker zit !

• brw

oud hbt jij bent ook altijd lekker positief he

• strijdende-HBT

lijkt me wel wat zo een 4b jas haal mijn zakken er maar af dat scheelt weer wat gewogen grammen .Het model zint me wel alleen hij zit iets te strak en moet wel at aangepast worden .

Ik hoop dat de kleermaker beter is als die van de keizer want die liep aan het eind ook in zijn nakie , en als ik een ding niet wil zijn zijn dat wel uitgekleden HBT met gevulde zakken

gr en een pretige sinterklaas alleen in utrecht kunnen er veel mee in de zak en dat mogen best kleine zakjes zijn

• Leen(L1)

Ik zou willen dat ik zulk een jas had. Perfect om mee te gaan vissen in een verloren uurtje. Nu de brandweer toch minder taken heeft en verantwoordingen verschuift…………

En je begrijpt. Ik kijk niet op een grammetje meer of minder.

Ik raakniet zou gauw uitgeput… uitgepuft…

met een vr gr Leen

• Guust

Zie je wel, weer zo'n nutteloze opmerking.

met vrolijke groeten

Guust

• blusschuim

Bij een nutteloze opmerking,hoort ook een nutteloze KOP.

Als er een jaszak af moet, is die zak misschien wat om over Leen zijn KOP te trekken.

• strijdende-HBT

stuur die leen lekker in een zak naar spanje .

• BRW

Jongens toch laat je niet zo gek maken door die nerd, dhr Leen is volgens mij een soort van fetishist, die het heerlijk vind om mensen op de kast te jagen dmv van domme meningen hier te plaatsen en daar waarschijnlijk nog een stramme kabouter van krijgt ook…..

Laat hem lekker, het is een soort van freak, die dit doet uit een soort van zelfbevrediging of erger nog; uit een bepaalde frustratie of gewoon domweg omdat het een irritante man is, we kennen dit soort mensen wel als die mensen op verjaardagen die het hoogste woord hebben en overal alles van weten, meneer Leen is het type fundamentalistiche BHV'er die brandweer auto's verzameld en geilt op alles wat met de brandweer te maken heeft maar zelf geen brandweerman is of is geweest, maar slechts een soort van brandweer gerelateerd werk doet in een 2e wereld land in europa. Aan alle meningen die de man verkondigd kan je zien dat deze niet is gerelateerd aan ook maar enige inside information of ander kennis van zaken, zie hem als een van de straatadvokaten die staan te zeiken als je met een volle autospuit 1 persoon uit een lift haalt of als je boodschappen doet voor het avond eten, dat je ieder moment voor een grote klus kan uitrukken en dan wel een volle autospuit nodigt hebt kunnen ze zelf bij gebrek aan kennis niet verzinnen.

Dus om het kort te zegen, ik hoop voor hem dat het een fetishist is die een stramme kabouter krijgt als mensen zich opwinden om zijn uitlatingen, tenminste….. daar zie ik de humor wel van in. Is hij een van de andere types…. dan is hij toch een stuk triester dan mijn eerste indruk doet vermoeden en is hij gewoon een nare gefrustreerde man die in het buitenland leeft en Nederland op een of andere manier niet los kan laten en zich mengt in discussies die hem niet aangaan, die mensen hebben wij hier ook alleen komen ze uit het Rif gebergte en kunnen ze Marokko niet loslaten.