cao politie

• brandmeester Snorremans

collega's, wat kunnen we afkijken van de politie? waarom hebben zij zonder zo extreem actie te voeren zoals wij dat gedaan hebben een aardig aanbod gekregen voor hun cao? niet dat ze al akkoord zijn maar er ligt in ieder geval een bod… dat is al meer dan wij gekregen hebben…

dit moest er nog even bij…

DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) wil politieagenten de komende twee jaar minimaal 5,75 procent meer loon bieden. Daarnaast wil ze agenten op straat die al een jaar aan de top van hun schaal zitten, een toeslag van 100 euro bruto per maand geven.

• michel16555

Extreem aktievoeren?

• sharpe

hmmm, misschien Den Haag er eens op wijzen dat jullie net zo nodig zijn als de politie?

• Cerberus

De politie gaat actie voeren voor betere arbeidsvoorwaarden. De vakbonden hebben vrijdag de cao-onderhandelingen met het ministerie van Binnenlandse Zaken afgebroken omdat zij het aanbod ‘veel te mager’ vinden.

De bonden zullen maandag overleggen over de vorm waarin de acties worden gegoten. Voorzitter Hans van Duijn van de politiebond NPB zegt dat er serieuze acties zullen komen, waarbij agenten het werk neerleggen. Cao-onderhandelaar Van der Pal (ACP) voorziet “massale acties met een onvriendelijk karakter”.

Hoe de zesduizend Amsterdamse agenten gaan actievoeren, is nog onduidelijk.

• Brw-Duiker

ik had er al een beetje op gehoopt dat dit onderwerp op dit forum zou verschijnen!!! En ik ben het volledig met sharpe eens!!! Nu is de BRW NL aan de beurt.

Waarom kunnen de politiebonden wel met zulke eisen aankomen en onze bond komt met de vraag aan de achterban of wij 1 euro willen inleveren,zodat onze zeer gewaardeerde collega's met een fatsoenlijk inkomen naar huis kunnen nadat ze hun dienst verband er op hebben zitten!!!

Hier wil Guusje niets van weten!!!!

Echt ronduit SCHANDALIG hoe wij behandeld worden!!!

• strijdende-HBT

Gaat ons nooit lukken helaas we zijn een te kleine groep die weg vallen in de papieren ambtenaren en daar zijn er teveel van, en dan word het weer te duur .Mischien dat we als brandweer op kunnen gaan in de politiebond.

zijn we meteen van het gezeik af als we aktie voeren dat ze ons niet oppakken

• Brw-Duiker

Strijdende HBT..

Ik ben het inderdaad met jou eens dat wij een te kleine groep zijn daarvoor! Maar mischien moeten we er toch maar eens over nadenken dat wij ook eens wat “onvriendelijke” prikacties gaan uitdelen! Kan het VNG zich alvast voorbereiden op de nieuwe CAO onderhandelingen voor de gemeente ambtenaren, met in hun achterhoofd dat na de politie het nu de beurt is aan de Brandweer!!! En laten de bonden ook bij de looneis van de Brandweer ons dan als een “aparte” groep zien! Hebben ze toch ook bij het stukje FLO gedaan?

Dus waarom bij een looneis dan niet?

• strijdende-HBT

Dat vind een super idee mischien moeten we zelf maar wat gaan doen ,de bonden doen wel de best maar echt vooruitgang zie ik niet.Als je kijkt wat er nu in utrecht gebeurt zelfs bonden steunen ons maar we worden gewoon naar de slachtbank gebracht door de leiding .

Ik ben het meer als zat zullen we maar weer eens een rondje ringweg doen of een grootschalige oefening op vrijdaqg middag op de A2 op diversen plakken.Ze zeuren toch staads dat wij niet goed geoefend zijn.

Mannen, laten we eens overleggen met de politiebond(en) hoe zij het aanpakken. Daarna massaal opzeggen bij onze bond!