cao politie

• sharpe

voorzichtig mee zijn met dit soort opmerkingen. Een samensmelting van politie en brandweer schijnt in de jaren '20 van de vorige eeuw eens in den Haag geprobeerd te zijn. een succes lijkt het in ieder geval niet te zijn geweest want het is ongedaan gemaakt geworden.

• blusschuim

Misschien komt brandweer nederland (beroeps) nog onder de c.a.o te vallen van de politie,als we ook naar de36 urige werkweek gaan,want dat is iets wat ze nu aan het uitbroeden zijn de hoge heren bij V.N.G Nee we moeten de strijdbijl maar eens gaan uitgraven voor er harde vorst komt.

• ouwe hbt

Heb gisteren gesproken met een hoofdagent

Deze man verdient nog minder dan een HBT bij de brw.

Krijgen een variabele ORT dus vakantie 3 weken is geen onregelmatigheids toeslag.

Wij hebben een vaste ORT

Het netto verschil tussen een hoofdagent en een hbt beide max.in schaal kan oplopen tot +-200 euro

dus ik weet niet of wij de cao van de politie moeten volgen

gr

• Leen(L1)

ouwe hbt schreef:

>

> Heb gisteren gesproken met een hoofdagent

> Deze man verdient nog minder dan een HBT bij de brw.

………………

“Kophouden Leen. Hier wordt een serieus onderwerp behandeld”. sprak gisteravond ene Snorremans voor enkele minuten.toen ik een vraag probeelde te stellen. Ik probeerde het met een teken van een vraag, de vraagteken, maar werd binnen enkele minuten van het scherm verwijderd.

Denk je eens in als ik de hele vraag op het prikbord had gesteld.“Klopt het wel dat een HBT er minder verdient dan een hoofd agent?” Dan was ik helemaal afgekraakt

Mijn schoondochter vertelde dat ze al zo weinig krijgt als hoofdagente. En mijn buurman klaagt nooit.

Met vr gr Leen

• zwaailampje

ja leen maar een agent werkt niet meer dan 36 uur voor dat loon en een brandweerman(brandwacht of 1e klas,HBT,OB,BM) werkt er op dit moment nog steeds 48 voor het loon van 36 uur. dat scheelt nog steeds 12 uur per week. Overigens praat je over een HBT oude categorie die verdient zelfs meer als een onderbrandmeester. Ik denk dat een HBT volgens de hedendaagse norm zeker minder verdient als een hoofdagent. Maar ik ben benieuwd wat een hoofdagent verdient. Het blijft overeind staan dat publieke functies ten opzichte van het bedrijfsleven minder verdienen. Daarentegen krijgt onze minister president en zijn ministers er grof geld bij omdat ze met hun publieke functie te weinig verdienen ten opzichte van het bedrijfsleven. kortom ze zijn aan het links lullen en recht zakkenvullen.

• Leen(L1)

Zwaailampje,

Dit vind ik wel erg kort door de bocht wat betreft de MP.

Maar je heb mogelijk wel gelijk als je zegt dat ik niet up-to-date meer bent.

Mijn buurman is al wat ouder en mijn schoondochter een jonge meid (maar met ambitie;-).

Maar toch beide, politie en brandweer zijn in overheidsdienst en zouden per definitie m.i. hetzelfde moeten kunnen verdienen.

Mogelijk is het een idee om bij jullie ‘collega’s' eens een lampje op te steken mbt het actie voeren.

Met vr gr Leen

• blusschuim

We zouden Leen toch links laten ligeen doe dat dan ook al valt het niet mee,ps zijn schoondochter heeft het beter gedaan die heeft in ieder geval een uniform en daar mag Leen alleen maar van dromen

• hbt zonder vooruitzichten

Misschien moeten wij maar eens proberen om direkt onder het ministerie te vallen ipv bij de gemeenten. dan krijgen we tenminste geld uit de grote pot en niet van wat er overblijft bij de gemeente

• brandmeester Snorremans

@ hbt zonder vooruitzichten: volgens mij is de regionalisering van de brandweer daarin de eerste stap. nu kijken wat volgt.

• Brw-Duiker

Beste HBT zonder vooruitzichten…

Ik snap heel goed jouw bedoelingen..alleen ik ben bang dat het idee van jou sowieso niet gaat werken…ik ben namelijk bang dat wij dan onder het zelfde “clubje” gaan vallen waar wij nu ook onder vallen!!! met andere woorden“geen vooruitzichten”!!!

Maar laten wij vooral deze discussie voortzetten en maar hopen dat wij BRW NL op 1 lijn krijgen met wat betreft deze zaak!

groeten uit Emmen