De beste wensen lees ik op het Forum. Niets verkeerd mee dat gun je iedereen!
Wel is het voor een aantal oud medewerkers een iets mindere kerst om het maar zachtjes uit te drukken. Zoals een ieder weet is de CAO nog niet afgeregeld en ligt er intussen wel een eindbod van het VNG. Nou mannen een prettige kerst allemaal. Eerst lever je ongeveer 300,- in om vervolgens rond de 45,- netto te mogen ontvangen van de VNG. Let op!!!!! Het verschil wordt groter als je 60 jaar wordt, dan ga je nog meer inleveren en als klap op de vuurpijl ontvang je geen compensatie meer. Nee dit is maar voor een periode van 5 jaar en dan stopt het.
Veel jongere collega's denken daar op dit moment nog niet over na en zijn moeilijk in beweging te krijgen. Wees wel gewaarschuwd: ook jullie krijgen hier mee te maken. Inleveren van voorwaarden is niet moeilijk maar om het recht te zetten kost strijd dus energie. Het duo Listig en Bedrog van de ABVAKABO is van mening dat dit eindvoorstel het maximale is wat er bereikt kan worden.
Een citaat opgetekend uit hun mond: jammer maar het is niet anders.
Heel even heb ik overwogen om het lidmaatschap op te zeggen maar dan mag je niets meer zeggen. Ik kies er nu voor om de strijd aan te gaan en hoop op een brede steun van de nog actieve brandweermensen. Niet alleen voor die ouwe knarren maar ook voor jullie. Eens staan ook jullie voor dit feit en dat is zuur.
30 tot 35 jaar gewerkt voor een baas. In de troep van anderen gezeten, wrakken geopend, slachtoffers geborgen dag en nacht klaar gestaan en dan………..
“Bedankt brandwacht” en daar sta je dan! Ongeveer 1300,- netto per maand als dank voor bewezen diensten. Ingeleverd ongeveer 5000,- tot 8000,- per jaar.
Fijne kerstdagen en een gezonde toekomst. En de werkgevers: Zij vieren feest!!!!!
Zet de koffie klaar, we gaan elkaar weer zien!!!!!Toch?
Ton van Vugt
Brandweer Rotterdam