F.L.O./Inactiviteitenregeling

• Ton

De beste wensen lees ik op het Forum. Niets verkeerd mee dat gun je iedereen!

Wel is het voor een aantal oud medewerkers een iets mindere kerst om het maar zachtjes uit te drukken. Zoals een ieder weet is de CAO nog niet afgeregeld en ligt er intussen wel een eindbod van het VNG. Nou mannen een prettige kerst allemaal. Eerst lever je ongeveer 300,- in om vervolgens rond de 45,- netto te mogen ontvangen van de VNG. Let op!!!!! Het verschil wordt groter als je 60 jaar wordt, dan ga je nog meer inleveren en als klap op de vuurpijl ontvang je geen compensatie meer. Nee dit is maar voor een periode van 5 jaar en dan stopt het.

Veel jongere collega's denken daar op dit moment nog niet over na en zijn moeilijk in beweging te krijgen. Wees wel gewaarschuwd: ook jullie krijgen hier mee te maken. Inleveren van voorwaarden is niet moeilijk maar om het recht te zetten kost strijd dus energie. Het duo Listig en Bedrog van de ABVAKABO is van mening dat dit eindvoorstel het maximale is wat er bereikt kan worden.

Een citaat opgetekend uit hun mond: jammer maar het is niet anders.

Heel even heb ik overwogen om het lidmaatschap op te zeggen maar dan mag je niets meer zeggen. Ik kies er nu voor om de strijd aan te gaan en hoop op een brede steun van de nog actieve brandweermensen. Niet alleen voor die ouwe knarren maar ook voor jullie. Eens staan ook jullie voor dit feit en dat is zuur.

30 tot 35 jaar gewerkt voor een baas. In de troep van anderen gezeten, wrakken geopend, slachtoffers geborgen dag en nacht klaar gestaan en dan………..

“Bedankt brandwacht” en daar sta je dan! Ongeveer 1300,- netto per maand als dank voor bewezen diensten. Ingeleverd ongeveer 5000,- tot 8000,- per jaar.

Fijne kerstdagen en een gezonde toekomst. En de werkgevers: Zij vieren feest!!!!!

Zet de koffie klaar, we gaan elkaar weer zien!!!!!Toch?

Ton van Vugt

Brandweer Rotterdam

• bomberos

Ton heb de afgelopen dagen mijn oren eens op de wind gezet, maar bij de jongeren leeft dit niet en dit geld niet alleen voor het Rotterdamse.

Het is voor de jongeren niet interessant, want ze zeggen gewoon, dat zal in de toekomst wel veranderen.

Een aantal gaf ook aan dat de brandweer niet heilig is voor hun en gaan vertrekken nu het nog kan.

Geef ze geen ongelijk.

Ben benieuwd hoe dit in de rest van Nederland is, of zal het daar niet anders zijn?

Heb ook een OR lid gesproken en ja ook deze stak zijn kop in het zand en deze wordt waarschijnlijk gevuld door een kaderlid van de bond.

En de media.

Niet interressant op dit moment, nog te weinig emoties, dus niet belangrijk.

Ton ik sta vlak achter jou zoals altijd.

Enne, ik drink mijn koffie zwart.

Alleen even nog zonder mijn echte naam, helaas, anders begint er iemand te stampvoeten en dat wil ik nog even voorkomen.

Men zal wel weer zeggen wat laf, ja zal wel, maar ik mag ook nog maar even en heb al genoeg naar mijn hoofd gehad.

Sterker door Strijd

• firefly

Beste collega's

Het is zo klaar als een klontje voor het VNG, wij moeten niet zo zeuren volgens hun.

Want is namelijk zo, vanwege de arbeidstijdverkorting, van 56 naar 48 uur hebben we zat gehad!!!

Dus, waar zieken wij om !!

Maar ik vraag me oprecht af of de heren die dit verzinnen, en zeker bepalen, of zij ook na gemiddeld 36 jaar arbeid ook met minder naar huis gaan als het minimum loon.

Ik vrees van niet!!

Wat nu te doen dames en heren, wachten tot we er uit gaan met het minimum en dan maar een uitkering aan vragen om het gat, wat onstaan is, aan te vullen tot het minimum loon van ong 1370 euro???

Of gaan we nu eens een keer met z'n allen, dus ook de collega's die bijgetekend hebben om uiteenlopende redenen, eens een keer de ruggen strekken en achter elkaar staan??

Laat uw ontrevedenheid nu eens een keer massaal horen!!!

1 VOOR ALLEN VOOR 1

Greet Firefly

• gerben

Wat denk je zelf.

Ze maken zich tegenwoordig drukker of hun web-log of web site er goed uit ziet.

En dat ze weer mooie filmpjes en foto's hebben geplaatst.

En toch wens ik u en de uwen de beste wensen voor 2008

Sterker door Strijd

• firefighter

Het is toch van het zotte, dat je naar 30 dienstjaren bij de brandweer , maar +/- 1300 euro netto over houdt?

(Dit krijgt een oude Hoofdbrandwacht), laat staan wat ik krijg over 27 jaar (oja daarvan moet ik 3 jaar doorwerken, omdat ik in de regeling valt van minder dan 20 dienstjaren).

Nee ik denk, IK WEET WEL ZEKER!!!, dat ik minder krijgt dan deze oude Hoofdbrandwacht, die net met F.L.O/ inactiviteitenregeling is.

En laten we nog niet hebben over het Bruto-Netto verhaal, toch een bedrag van +/-120 euro, dat is ook door ons neus geboord!!!

Het wordt echt tijd om de koppen weer bij elkaar te zetten, want dit kunnen wij mogen wij niet pikken!!

met vriendelijke groet, michel

kazerne Baan, Brandweer Rotterdam

• Ruud

Beste Ton ik zit me dood te ergeren thuis .we kunnen met ze allen best wat doen .laten we de handen ineen slaan en net als vroeger optreden.Ik zie de top alleen maar groter worden maar als die gewone brandweerman er niet is dan heeft de top ook geen werk.maar ondanks alles iedereen een gelukkig nieuwjaar Groetjes Ruud