flo

• R.v.Meurs

Na 34 jaar mag ik in 2008 met FLO hoera bonden wat hebben jullie dit goed geregeld, lekker wakker gebleven maar ach zoveel zijn er niet meer die op die leeftijd met FLO mogen.Ik hoop dat ik iets meer over hou dan het minimum loon dank zij de tomeloze inzet van de bond.De uitspraak van een bonds bestuurder was ach we moeten ons verlies maar nemen, nu wordt mij steeds duidelijker waarom ik mijn lidmaatschap van de vakbond heb op gezegd.Bonden ik hoop dat julie veel leden mogen mogen kwijtraken op deze mannier

• fire47

Ik heb om dezelfde reden mijn lidmaatschap opgezegd, maar ik denk dat de bond niet treurt om zo'n klein groepje (lastige) brandweermensen.

We zullen zelf voor onze rechten moeten opkomen.

• blusschuim

Hoop voor je dat je in schaal 6 zit dan krijg je in ieder geval nog 500 euro netto per jaar voor prijs compesatie ook na je 55 e alle schalen daarboven krijgen dat niet het is niet veel maar wel een schrale troost.

En om nou de bond zo hard neer te zetten vind ik niet netjes,maar goed dat is vaak wanhoop,weet je wat ik zelf veel erger vind is toen er in Zoetermeer over het F.L.O probleem werd gesproken er maar weinig oud F.L.O. ers waren, en het gaat hun toch aan, heb dus voor mezelf daarin wel een besluit genomen maak me alleen nog druk voor mijzelf,de rest krijgen we toch niet meer gemotifeerd,om actie te voeren die denken alleen maar ach twintig jaar ik zie wel,wat er in al die tijd gebeurt.Maar ik weet dat zij het zwaarder krijgen als ons geen Hbt rang meer allemaal een schaal lager ingestroomd en wel het zelfde werk ervoor moeten doen en ook nog een blijven leren voor brandweer diploma's waar je als je pech hebt strak niets meer aan hebt na je twintig jaar,kun je je energie beter steken om een vak te leren,zodat je je gezin niet tekort doet in de toekomst,ik heb al moeite om rond te komen met drie opgroeiende kinderen.en alleen verdiener.Maar het is jammer dat de hoge heren dat niet inzien dat brandweer nederland langzaam afglijdt naar de afgrond,Ik ben blij als mijn laatste 1,5 jaar om is al is het het mooiste beroep van de wereld,Wij mannen en vrouwen bij de brandweer laten de burger niet vallen ,maar de mensen die ons hoog in het vaandel moeten houden hebben dat niet door,wij zijn er voor hun en als wij er niet zijn hebben zij ook geen functie meer te bekleden bij de brandweer,vooral met de aankomende veiligheids regio's dan vallen er nog meer klappen voor de hoger opgeleide heren,nou maar dan vechten ze het maar zelf uit,mij zien ze dan niet meerbij actie's.

Maar ik wens een ieder hoog of laag toch een goed en veilig kerstfeest en vooral een voorzichtige jaar wisseling toe en denk om je eigen veiligheid en die van je collega's want ook dat is slecht geregeld als je wat overkomt.

• bomberos

Ton heb de afgelopen dagen mijn oren eens op de wind gezet, maar bij de jongeren leeft dit niet en dit geld niet alleen voor het Rotterdamse.

Het is voor de jongeren niet interessant, want ze zeggen gewoon, dat zal in de toekomst wel veranderen.

Een aantal gaf ook aan dat de brandweer niet heilig is voor hun en gaan vertrekken nu het nog kan.

Geef ze geen ongelijk.

Ben benieuwd hoe dit in de rest van Nederland is, of zal het daar niet anders zijn?

Heb ook een OR lid gesproken en ja ook deze stak zijn kop in het zand en deze wordt waarschijnlijk gevuld door een kaderlid van de bond.

En de media.

Niet interressant op dit moment, nog te weinig emoties, dus niet belangrijk.

Ton ik sta vlak achter jou zoals altijd.

Enne, ik drink mijn koffie zwart.

Alleen even nog zonder mijn echte naam, helaas, anders begint er iemand te stampvoeten en dat wil ik nog even voorkomen.

Men zal wel weer zeggen wat laf, ja zal wel, maar ik mag ook nog maar even en heb al genoeg naar mijn hoofd gehad.

Sterker door Strijd