Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys

• robberd

Brandweerkorps bijna slaags met karnakboys - Gieten 24-12-2007

« Gepost op: Vandaag om 12:19:22 »

——————————————————————————–

http://www.112drenthe.net/newsbringer_read.php?bericht=IxKnsGUadsxmRoZHlLzg44CME8mgdiLGN

Zie de film op de site

Brandweerauto keert op rotonde, Gieter brandweer door het lint (Film!)

Gieten - Een brandweerwagen van de brandweerkorps van Gieten zat dinsdagavond vast in de modder. Om onduidelijke reden heeft de brandweerwagen willen draaien op de nieuwe Rotonde van Gieten, waarna men vast kwam te zitten naast de weg.

De Brandweerdienders waren onderweg naar een ongeval waarbij de juiste lokatie onduidelijk bleek te zijn, het ongeval was op de rotonde N34/ N33 maar de melding kwam van de parallelweg. Omdat het eerste voertuig van Gieten niet meer inzetbaar was, heeft men het tweede voertuig naar het ongeval op de N34 /N33 rotonde gestuurd, waar al snel bleek dat de inzet niet nodig was.

Omdat het eerste voertuig niet inzetbaar was heeft de bevelvoerder direct middelhulpverlening aangevraagt en werd de grote hulpverlening uit Assen erbij gehaald.

Diverse fotografen waren op de aanrijding maar ook op het “probleempje” van de Gieter brandweer korps afgekomen. Helaas waren niet alle fotografen welkom, wel “hun eigen vriendjes en brandweerfotograaf” maar de rest moest oprotten, en werd er door de Postchef P.Veenema en mede brandweerlieden veel energie gestoken om ons te weerhouden van het nemen van foto's, film en het inzetverslag.

Opeens moest er een lintje worden gespannen voor en om onze verslaggevers heen en werd hen belet hun werk te doen. Niet alleen met woorden maar ook fisiek geweld is gebruikt.

Persvrijheid

Mede uit het recht van persvrijheid en alle aantijgingen en bedreigingen die er werden gedaan door brandweerlieden van het korps Gieten is de politie ter plaatse gekomen. De emotie op de 1e Kerstdag waren bij het Gieter korps zo hoog opgelopen dat de bevelvoerder en vele leden van het Gieter korps in het gelid moest roepen en weg gestuurd werden.

Enkele leden van het Gieter korps gingen zover dat zij zelfs geweld gebruikte tegen de cameraman en fotograaf en doormiddel van intimidatie en geweld, men hoopte dat de stuurfout van een van hun korpsleden niet naar buiten kwam.

Een landrover van een omstander wilde men gebruiken om de tankwagen van het Gieter korps uit de modder te trekken, maar op advies van de officier van dienst werdt de voertuig van de brandweer Assen gebruikt om het voertuig weer op de weg te krijgen.

Aangifte van geweld en bedreiging

De fotograaf en cameraman moesten onder politiebegeleiding weggebracht worden i.v.m. bedreigingen van het Gieter brandweerkorps. Direct is door de politie aantekeningen gemaakt en zal er aankomende week aangifte worden gedaan tegen de postchef en diverse andere brandweerlieden en tegen enkele omstanders.

Site brandweer, “keren op een rotonde”?

Tevens schrijft het Gieter brandweerkorps op hun website: “Aangezien wij al op weg waren naar de Gieterveldweg moesten we keren. Bij het keren zijn we vast komen te zitten in de berm. We hebben hierop direct opgeschaald en onze 2e voertuig is doorgereden naar het incident.” LINK! Ga gewoon de rotonde rond en men was zonder kleerscheuren er vanaf gekomen!

geweld en intermidatie hoort dat zo?….praat mee !

* Is het brandweerkorps een afspiegeling van de gieter samenleving?

* Is de Gieter brandweerkorps nou anders dan de rest?

* Brandweerlieden zijn ambtenaren en hebben een voorbeeld functie ?

* Intimidatie een standaard in Gieten ?

* Zal communicatie traning een pre zijn ?

* Jammer dat een paar Brandweerlieden het voor een heel korps verzieken, waaronder de postchef ?

Wilt u meepraten over het bovenstaande, kijk dan op het forum van Karnak Media en praat mee!

• vuurvreetster

Dit verhaal zit dus heel anders in elkaar.

Karnakmedia zijn amateurtjes die het niet schuwen om dodelijke slachtoffers te publiceren op hun site.

Ze zijn niet in het bezit van een politieperskaart.

Er is geen korps in Drenthe die met deze mensen wil samenwerken omdat ze geen enkel respect voor de hulpverleners cq. slachtoffers hebben.

Ze hebben een vreselijke grote mond en voeren altijd weer aan dat pa aan PTSS lijdt.

En zo kan ik nog wel een hele poos doorgaan.

Het korps uit Gieten is niks mis mee. Die jongens hebben samen een hele leuke ploeg en krijgen echt veel voor hun kiezen. En ik kan me heel goed voorstellen dat het lontje nou een keer te kort was!!!! Het zijn zulke vervelende irritante lui.

Het filmpje op de site van Dagblad van het Noorden is zo verknipt (dat ziet een leek nog) dat alleen de brandweerlui te zien en te horen zijn maar wat je te zien krijgt kan nooit in zo'n korte tijd gebeuren.

Waardeloze mensen.

• Firefrenk

Ik heb het filmpje ook bekeken maar die fotografen gaan zelf echt niet vrijuit een brandweerman een afgekeurde @!#$ en zielepoot noemen vind ik ronduit onbeschoft.

Zelf ben ik ook vrijwilliger en ik heb zelf ook de pesthekel aan die zogenaamde persfotograven die altijd maar op een incident aanwezig zijn. Ik ken die familie zelf niet maar ik kan me heel goed voorstellen dat men in gieten deze mensen ronduit irritant vinden.

Korps Gieten veel succes verder met deze lastpakken en ik sta achter jullie.

• Jan

Het is weer het hele bekende verhaal met de heren van Karnak (112drenthe.com) (Karnak Maffia of Kakerlak media worden ze hier al tijden genoemd)

Overal trammelant schoppen en altijd is een ander de schuldige, nooit doet Pa en Zoon Sm…. wat verkeerd. Altijd is het een andere die het doet, altijd een verhaaltje waar je bijna van moet huilen, zo erg is het voor hun, en ook altijd is hun camera beschadigd enz. enz. enz.

De hulpverlening in Drenthe kan er wel een heel dik boek over schrijven.

Er zijn meerdere 112site’s in Drenthe en omgeving en daar zijn nooit problemen, nee als er weer gedonder is geweest hoef je niet te kijken maar weet je dat de heren van Kakkerlak er zijn geweest.

Toets maar eens op Googel de naam Karnak of Smi…

dan zullen velen schrikken en er dan achter komen waar de waarheid ligt. Assen, Donderen, Tynaarloo, Emmen en zo kunnen we nog wel even doorgaan, altijd problemen met Kakkerlak

Het bewuste filmpje is bewust geheel verknipt en wel zodanig dat het lijkt dat de heren Smit niets verkeerd doen. Getuigen bevestigen dit ook.

Maar er wordt op hun site niet gesproken dat Pa Smi… de handjes en voeten in Gieten weer niet thuis kon houden en weer zo nodig moest slaan en schoppen, Ja mensen Dat is de echte waarheid.

En vergeet Ma Smi…. niet, slaat zelfs met een statief……..

En als dan een brandweerman of vrouw dan een beetje boos wordt mag dat zeker. En ik weet zeker dat de brandweerman/vrouw van Gieten niet hebben geslagen of geschopt, ja enkele worden gezegd…..mag eigenlijk ook niet maar heel begrijpelijk tegen deze mensen.

En dan draaien op een rotonde , ja ook dat past heel mooi in hun eigen zeer opgedikt verhaal. Het draaien is gebeurd nadat men de rotonde al was gepasseerd. En dan zeggen dat men de stuurfout wou wegmoffelen….. laat me niet lachen. Het was volgens mij een inschattingsfoutje die een ieder wel eens maakt, dus ook een brandweerman/vrouw

En volgens Sm…. Mochten er geen foto’s gemaakt worden, Hoe kan het dat er wel foto's zijn gemaakt door meerdere mensen, Nee de jongen uit Gieten zijn altijd open een eerlijk, en ‘s morgens heel vroeg stond het verhaal met foto’s al uitgebreid op hun site, hoezo wegmoffelen. En dan altijd maar roepen vriendjes van….. mogen wel, nee Smi…. Een ieder mag foto’s/film maken bij incidenten, ook jullie maar er zijn regels, ook voor jullie.

Nee heren Smi…. de fout eens bij jullie zelf zoeken en niet bij een ander……………..

Ik hoop dat de brandweer van Gieten aangifte doet, Justitie in Assen kan zo langzamerhand wel een rechter alleen aanstellen voor alle zaken tegen H. Sm…..

En dan zijn er nog bedrijven en ook gerenommeerde bedrijven die reclame maken op de site van de heren Smi….., Als ik hun was zal ik mij maar eens lekker achter de oren krabben.

Brandweer Gieten, Heel veel sterkte en velen staan achter jullie tegen de maffia praktijken

• blusdebrand

Hallo,ik heb twee punten.

1, Ik ken de mensen niet van de smi…. niet eens, maar wat ik hier boven leest gaat mij dan ook te ver(zelf huplverlener) en deze mensen op allerlei manier weren bij incidenten en dan ook echt weren.

2, en dan de brandweer mensen hadden gewoon de opdracht zelf of via de OVD die ook daar TP was de politie moeten opdracht geven deze mensen weg te sturen dan was alles niet zo hoog opgelopen en dan kunnen ze desnoods opgepakt worden voor het belemmeren van hulpverleners ook al doen ze zich zelf hulp bieden.

of te wel die OVD had beter kunnen weten maar dat krijg je als je alleen maar vrijwilliggers weg stuurt in plaats van de politie duidelijk maakt over deze mensen.

• Jan

Blusdebrand

Ik weet uit betrouwbare bron (een toeschouwer ter plaatse) dat de plaatselijke brandweer heel snel om de politie heeft gevraagd, deze was er ook heel snel.

Op het moment dat de politie met de heer Sm…. staan te praten draait deze door en begint te schoppen,(een brandweerman) en te slaan (een toeschouwer).

Niets ten nadele en ook helemaal niet verkeerd bedoeld maar de twee aanwezige vrouwelijke agentes kunnen beide zo in de heer Sm…, dus die beginnen niet zo veel. Enkele omstanders kwamen er snel tussen.

Door de brandweer is toen ook met spoed om meer politie gevraagd en ook deze zouden er vrij snel zijn geweest, Het incident was ondertussen al weer behoorlijk gesust.

De brandweermannen hoeft niets verweten te worden, je kunt ze hun taalgebruik verwijten maar dat is zeker te begrijpen, maar voor de rest zouden ze zich zeer correct hebben gedragen.

Maar ja geeft al aan dat je de heren Sm….. niet kent, houden zo zou ik zeggen

• A.T.

Vader en zoon Smit van Karnak media (a.k.a. Kakkerlak Media) staan zeker bekend als aso's die op zeer gespannen voet leven met de hulpdiensten.

Om het minste of geringste gaan zij uit hun dak en beginnen te schelden en dreigen en te piepen dat zij zijn aangevallen/spullen zijn vernield etc.

Als het zogenaamd niet aan hen ligt, waarom hebben zij dan altijd trammelant? Omdat zij zo lief zijn?

• B. Rand

“De website 112 drenthe.com kwam begin augustus 2006 in het nieuws toen het een foto publiceerde van het lijk van een 26-jarige vrouw uit Nieuw-Buinen.”

Na bovenstaand citaat heb ik geen verknipt filmpje meer nodig om te weten aan wie het ligt.

Oftewel: Gieten laat je niet gek maken door deze misselijkmakende prutsers.

• blusdebrand

Hallo Jan,

Nou ben ik na dat ik dit allemaal leest wel heel erg blij dat ik deze mensen niet kent en voor dat hen in mij regio komt foto's maken,dan zullen we ze net zo behandelen als wat er in gieten gebeurd is want zoals ik leest dan zijn het niet echt aardige mensen.

En jan bedankt voor de toelichting.

groeten blusdebrand

• Cerberus

Was er geen wegdek te reinigen daar? Zet er een flinke straal water op dan koelen ze af en blijven ze op afstand.