Namaak media

• bonkey

Helaas is het Karnak oftewel Namaak media virus ook in Friesland neergestreken, en wel Appelscha en Oosterwolde en omstreken. Deze mensen zijn zo gevoelig dat ze bij een Dodelijk scooter ongeval zonder enigzinds gehinderd te worden door kennis van zaken en pieeteit met de nabestaanden, foto's plaatsen van de scooter met het kenteken volop in beeld (dus niet afgeplakt),een foto van het andere voertuig te plaatsen waarbij de bedrijfsnaam niet is afgeplakt en daarnaast schijnt het volgens namaakmedia ook erg veel nieuwswaarde te hebben als je de plaats van het slachtoffer inclusief met krijt getekende omtrek van het slachtoffer (met bloedvlekken) publiceert .

Helaas …….ik moet concluderen dat we zolangzamerhand een nieuw virus in noord nederland gaan krijgen genaamd Karnak media,En voor de heren van Gieten deze ophef zegt meer over het gebrek aan sociale hormonen bij Karnak media dan over jullie.

• robberd

Doel je op onderstaande?

http://www.112noordnederland.nl/newsbringer_read.php?bericht=l07lmNhUVZmj4bdR56IZTFhB5zTvhHt00

• bonkey

Klopt helemaal alleen ik dacht dat het foto's waren maar ik bedoelde dus het filmpje, nogmaals ik vind sommige delen van het filmpje totaal geen nieuwswaarde hebben en alleen maar belastend (emotioneel) voor de nabestaanden en kennisen.

• robberd

Persoonlijk vind ik het meevallen bij dit incident, maar dat let niet dat je gelijk hebt dat het heel vaak voorkomt dat er zaken geschreven worden, en foto's geplaats worden die in geen enkele verhouding staan tot het gebeuren.

Dat ze in Den Haag maar eens over deze wildgroei gaan brainstormen inplaats andere onnozele zaken.bonkey schreef:

>

> Klopt helemaal alleen ik dacht dat het foto's waren maar ik

> bedoelde dus het filmpje, nogmaals ik vind sommige delen van

> het filmpje totaal geen nieuwswaarde hebben en alleen maar

> belastend (emotioneel) voor de nabestaanden en kennisen.

• Azijnzeikerd

> Helaas is het Karnak oftewel Namaak media virus ook in

> Friesland neergestreken, en wel Appelscha en Oosterwolde en

> omstreken. Deze mensen zijn zo gevoelig dat ze bij een

> Dodelijk scooter ongeval zonder enigzinds gehinderd te worden

> door kennis van zaken en pieeteit met de nabestaanden,

> foto's plaatsen van de scooter met het kenteken volop in

> beeld (dus niet afgeplakt),een foto van het andere voertuig

> te plaatsen waarbij de bedrijfsnaam niet is afgeplakt en

> daarnaast schijnt het volgens namaakmedia ook erg veel

> nieuwswaarde te hebben als je de plaats van het slachtoffer

> inclusief met krijt getekende omtrek van het slachtoffer (met

> bloedvlekken) publiceert

Je mag er best een mening over hebben, maar doen ze iets wat de Nederlandse wet expliciet verboden heeft? Nee, dus dan zijn we eigenlijk wel uitgediscussieerd.

• Brand01

Nee ze doen inderdaad in dit geval nog niets wat bij wet verboden is,

maar ze doen wel iets wat de fatsoensnorm overschrijdt.

Heb trouwens in het dagblad van het noorden van 31 december gelezen dat er bij deze mensen vrijdag 4 januari een executieverkoop dreigt. Laten we hopen dat het probleem zich zelf hiermee oplost.

Verder de beste wensen voor 2008.

• Jan

Ze hebben in de nacht van oud en nieuw ook al weer problemen gehad bij een brand in Assen.

• Arjan

Helaas, waar ik vroeger ook nogal eens de straat op ging om de werkzaamheden van de brandweer vast te leggen op, mijns inziens, een nette manier (dus niet in de weg lopen, achter het lint als de politie dat wil, en als het nodig is zelf ook handen uit de mouwen steken in plaats van foto's maken) blijf ik tegenwoordig liever thuis. Er is inderdaad een wildgroei gaande van (ik noem ze) lampies die gewapend met een digitale (amateur-)camera en zonder enige fatsoensnormen vooraan staan, in de weg lopen en inderdaad helaas ook vaak privacy van slachtoffers c.q. betrokkenen niet respecteren. Ik wil hier niet mee geassocieerd worden. De 112-sites vliegen je om de oren, de kwaliteit vaak daargelaten. 10x dezelfde slechte foto's op 10 verschillende sleche sites.

Mijns inziens heb je als (amateur-)fotograaf (dus zonder perskaart) een afwachtende houding te hebben; is de bevelvoerder goed gestemd en wil hij je wat foto's laten maken dan is dat fijn. Wil hij dat niet, dan heb je pech. In discussie gaan met hulpverleners, in de weg lopen of wat dan ook mag van mij dan ook hard gestraft worden. Ik ben dus wel bekend met het karnak-virus: hier in Midden-Brabant hebben we er ook last van… brandweerchauffeurs die de neiging hebben bepaalde individuen van scooters af te rijden enzo :D.

• A.T.

Jammer voor jou is een ieder nog volkomen vrij om een ander vanwege diens opstelling en houding niet te mogen. Moet iemand eerst de wet overtreden hebben dan om 'm een dwaas te vinden?