Jammer, Jammer, en nog eens jammer, heel brandweer Nederland zit op dit moment behoorlijk in te kakken. Het VNG heeft zijn zin, slechte verliesaars zijn het en wij, laten wij dit zo maar over onze kant gaan?
De afgelopen jaren hebben we elke keer moeten vechten om onze arbeidsvoorwaarden op een normale manier voor elkaar te krijgen of het nu ging om loonverhoging, roosters en zeker niet te vergeten de FLO regeling.
Het is schandalig (lees á sociaal) zoals het VNG met zijn personeel omgaat na vele jaren sommige meer dan 35 jaar om als een melaatse behandeld te worden en afgedankt.
De grote mannen in ons land die niet functioneren krijgen een gouden handdruk van miljoenen, een brandwacht die in zijn carriere heel wat trauma's meemaakt kan elke maand een riant bedrad van +/- € 1300,= op zijn rekening krijgen wat mijn inziens € 280,= minder is dan er is afgesproken, wij zouden er in vergelijking met de oudere flo'ers niet op achter uit gaan.
De collega's die op dit moment nog dienst doen begrijpen nog steeds niet dat ook zij aan de beurt komen en vinden dat het voor hun nog lang niet aan de orde is.
Laat ik jullie dit zeggen, het wordt in de toekomst allen maar slechter als jullie nu niet wakker worden en het laten voor wat het is, kan ik alleen maar zeggen JAMMER.
collegiale groet, Willem.