FLO/ In-activiteitenregeling

• Willem

Jammer, Jammer, en nog eens jammer, heel brandweer Nederland zit op dit moment behoorlijk in te kakken. Het VNG heeft zijn zin, slechte verliesaars zijn het en wij, laten wij dit zo maar over onze kant gaan?

De afgelopen jaren hebben we elke keer moeten vechten om onze arbeidsvoorwaarden op een normale manier voor elkaar te krijgen of het nu ging om loonverhoging, roosters en zeker niet te vergeten de FLO regeling.

Het is schandalig (lees á sociaal) zoals het VNG met zijn personeel omgaat na vele jaren sommige meer dan 35 jaar om als een melaatse behandeld te worden en afgedankt.

De grote mannen in ons land die niet functioneren krijgen een gouden handdruk van miljoenen, een brandwacht die in zijn carriere heel wat trauma's meemaakt kan elke maand een riant bedrad van +/- € 1300,= op zijn rekening krijgen wat mijn inziens € 280,= minder is dan er is afgesproken, wij zouden er in vergelijking met de oudere flo'ers niet op achter uit gaan.

De collega's die op dit moment nog dienst doen begrijpen nog steeds niet dat ook zij aan de beurt komen en vinden dat het voor hun nog lang niet aan de orde is.

Laat ik jullie dit zeggen, het wordt in de toekomst allen maar slechter als jullie nu niet wakker worden en het laten voor wat het is, kan ik alleen maar zeggen JAMMER.

collegiale groet, Willem.

• fire

Ben benieuwd of de offiecieren zich laten horen en opkomen voor ons .

Mocht dit niet gebeuren ,dan weet ik genoeg.

zal alleen mijn taak uitvoeren dus geen lijken bergen ,is niet mijn taak .

Misschien ook niet meer zo gauw een binnen aanval doen ,doe het eigenlijk toch maar voor de verzekering.

En de nieuwjaar receptie sla ik ook maar over.

• brandje

willem heeft volkomen gelijk

als de bonden nu niet ingrijpen en dit rechtzetten kunnen de zittende collega,s er wel vanuit gaan dat ze beter een ongeluk kunnen krijgen en in de WIA terecht komen dan dat ze na ruim 30 jaar risico lopen op bijstandsniveau verder moeten leven.

zittende collega,s: als jullie niet bewegen ; HET IS TRIEST.

Brandje

• blusschuim

Hoor zoveel over de berekeningen 1300 1500 1600 euro welke flo er van nu durft zijn salarisstrook op deze site te plaatsen ,om eens echt te zien wat je overhoud wel van een hbt.

ik hoor alleen een verschil van 180 euro (belasting) ok het is triest maar de oud flo er komen ook niet naar de bijeenkomsten en de jongeren intresseerd het al helemaal niet ,dat is wat de hoge heren willen je monddood maken en hun zin doorzetten,kijk maar in Utrecht met het nieuwe rooster geloof dat er wel 7 rechtzaken aan zitten te komen,rooster 2 is rooster 2 en niet anders of de rechter moet anders beslissen nu gaan ploegleiders al invullingen geven, moet niet gekker worden ,dag dienst is om te oefenen zo staat het omschreven en geen werkzaam heden,begrijp niet dat ze het zelf niet in de gaten hebben hoe het hele korp naar de klote wordt geholpen met zoveel tweestrijd van al die kosten van de rechtzaken had het hele flo probleem mee opgelost kunnen worden .

• fire47

Helemaal mee eens!!!

Uitgangspunt in de onderhandeling is altijd geweest dat de overgangsregeling vergelijkbaar zou zijn met de oude FLO-regeling.

Nu blijkt er bijna 300 Euro verschil in te zitten.

Als er nog recht bestaat in nederland zou een rechter hierover toch een duidelijke uitspraak moeten kunnen doen.

Misschien een nieuwe uitdaging voor de bond, die hebben ons ook beloftes gedaan en hebben nog veel goed te maken.

• firefly

Beste colleg's en oud collega,s,

Zoals sommige van jullie weten, en voor diegene die het nog niet weten, dit is een heus MEGA probleem, zo groot zelfs dat de BOODSCHAPPER uit zijn/haar as is herrezen!!!

Lees een pagina of wat terug.

Het is toch van idiote dat er zo mensen omgegaan kan en gaat worden.

Het valt me op dat er via de verwarmingsbuizen, en via geruchten tam tam er geluiden naar buiten komen dat men gewoon bang is geworden.

Er is zelfs een enkeling die dat hardop durft te zeggen.

Dit heeft alles te maken met de enorme epedemie van Dec 2005.

Er zijn mensen die hebben straffen gehad omdat ze ziek waren, beetje maf toch.

Deze zijn nog steeds niet verworpen!!!

Don is gewoon geslaagd in zijn missie, verdeeldheid zaaien binnen deze organisatie, het is veel te hecht en dan verlies ik mijn grip ! ( bezetting kleinpolderplein 1995 )

Nou jongens en meisjes DAT IS GELUKT het korps is LOS ZAND!

Het wordt nu eens tijd dat we deze verdeeldheid gaan opheven.

HOE????

Heel simpel ga nu eens een keer achter elkaar staan, want dat is de kern.

Laten we elkaar nu eens een keer positief opklote, om de ruggen te strekken en niet elkaar uitlachen en of bespotten omdat men heeft bijgetekend.

Gezien hetgeen wat overblijft ( 1200 Euro ) is het haast wel noodzakelijk.

Het blijkt dat je bij een uitkering meer ontvangt,

Dus mensen wordt wakker en spoor elkaar aan om weer een EENHEID te krijgen.

1 voor allen, allen voor 1

greets firefly